Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 15 mars 2016

Medan jag sov...

Min man, han kan han! ♥
Medan jag fortfarande låg och sov var han in till stan och köpte en lampa till den mörka hörnan i vårt vardagsrum där jag sen i julas låtit en adventsstjärna stå kvar för att ljusa upp lite. Men från och med idag - 15 mars 2016 - ser det ut så här:
Klart bättre! :o) Adventsstjärnan som stod där tills idag var den sista julprylen som inte var nerpackad än. Ja, utom i Da House förstås... Där ute har jag inte orkat plocka bort snögubbarna på fönstren... än...! Kanske är dags att göra det snart... Men så länge som det är snö ute - och vi har fortfarande snö här! - så har jag tänkt att det inte är nån brådska. Men snön håller på att smälta bort och det känns faktiskt att våren står för dörren! Janne säger att natten till idag var första natten med plusgrader här hos oss, och jag ser faktiskt skillnad från igår när jag tittar ut över nejden! Det är inte mycket snö kvar nu!

I Stockholm var det ingen snö kvar alls, och jag såg t o m snödroppar och en annan vårblomma som jag inte vet vad den heter! Det har jag inte sett än i mina trakter, men det kommer! Längtar till all snö försvunnit och våren är här på riktigt! Det är inte långt borta nu! :o) Fast... bakslag lär det väl bli... det blir det ju alltid, så det får man leva med! Men rätt som det är slår våren till på riktigt! Lääängtar...!

Anneli.

Inga kommentarer: