Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 25 mars 2016

Med en gnutta inspiration

Natten till söndag ska som bekant klockorna ställas om en timme i o m att Sverige ställer om till sommartid. Jag HATAR sommartid!! Men det var inte det jag tänkte skriva om... 

På söndag händer ytterligare en sak i mitt liv: jag ska gå på kurs i Access Bars. Igen. Jag gick den kursen i november förra året, men jag har inte tränat det allra minsta på att ge Bars sen dess, så nu tänkte jag att jag ska fräscha upp minnet lite så jag kan komma igång med att ge Bars. 

Jaha.. Vad har det här med en gnutta inspiration att göra? Lugn! Jag kommer dit!

Bortsett från att jag måste gå upp i ottan på söndag för att kunna vara inne i stan till kl 10.00 - som ju då egentligen är kl 9.00 och okristligt tidigt för mig - så behöver jag förbereda lite att äta som jag kan ta med mig. Nu när jag äter glutenfritt och nästintill sockerfritt så blir det ju svårare att hitta nåt ute att äta, och alltså behöver jag ta med mig både nåt till lunch och nåt till fikat. 

Så inte nog med att jag försöker vrida tillbaka mitt dygn så att det ens ska vara möjligt att komma upp till kursen på söndag, så ska jag alltså även fixa några olika saker att ta med som jag kan äta. Och jag som är så trött... :o( 
Men - och det är här inspirationen kommer in - när jag satt och funderade på vad jag skulle kunna ta med mig så bara ramlade inspirationen över mig, och för en stund nästan glömde jag hur trött jag var! Helt plötsligt bara visste jag vad jag ville göra! Och som tur var så hade jag alla ingredienser jag behövde hemma!
Jag bakade lite nyttigare gluten- och sockerfria muffins! :o) Förutom dem ni ser på bilden så blev det två muffins till som jag gjorde i vanliga muffinsformar, men Adrian och jag åt upp varsin! De var klart godkända i både smak och konsistens, men jag ska fila lite till på receptet - de går att förbättra! Men de duger alldeles utmärkt till mig att ha med till kursen!

Sen är det bara nåt till lunch att ta med också... Men det får jag fundera på! Förmodligen blir det bara nåt lätt/snabbt/kallt att stoppa i munnen, för vad jag vet så finns det bara micro där vi ska vara och jag vill inte äta micrad mat! 
Men det ordnar sig! :o)

Om ni undrar vad Access Bars är för något så kan ni googla det! Bl a DEN HÄR länken fick jag upp när jag gjorde det!

Anneli.

Inga kommentarer: