Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 20 mars 2016

Vårdagjämning

Idag är det alltså vårdagjämning... Jag tittar ut genom fönstret här där jag sitter vid datorn, och ute är det grått och inte speciellt vårlikt... Om man inte betänker att snön nästan är borta och det är 6 - 7 plusgrader... Bara igår såg jag skillnad på vår gräsmatta från det att jag åkte in till Hälsomässan i stan vid 14-tiden och tills jag kom hem vid 17.15. Men så blåste det rätt ordentligt då också, och vind hjälper verkligen till med att smälta snö och is!
Men inga som helst blommor har kommit upp på eller runt vår tomt vad jag har sett, och som det verkar just nu så lär det dröja ett tag till! :o(
För att få lite vårstämning så får jag rota fram ett gammalt vårfoto istället:
Det ska väl inte dröja alltför länge förrän vi har vitsippor på gräsmattan igen får jag hoppas! För nu längtar jag verkligen efter lite mer sol och varmare temperaturer!

Anneli.

Inga kommentarer: