Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 22 mars 2016

Nu är det slut!

Igår hade vi avslutning på stickcaféet! Det känns tråkigt att det inte blir nåt mer nu, men studieförbundet som haft den här cirkeln (som ju stickcaféet egentligen var) fick inte tag på nån ny cirkelledare. Jag har blivit tillfrågad om inte jag kunde ta över så stickcaféet kunde fortsätta, men det finns tyvärr inte på kartan att jag skulle orka ta på mig nåt sånt! :o( Så nu är det som det är. Men kanske kommer det bli ett nytt stickcafé till hösten. Jag hoppas det, och de gör de andra deltagarna också efter vad de sa!

Som vanligt började vi med att sticka och prata innan vi fikade, och så här långt hann jag på min 10:de bambudisktrasa:
Maskorna hade jag lagt upp hemma innan jag åkte intill stan, för jag vet ju hur svårt det är att räkna samtidigt som man pratar eller lyssnar på nån annan som pratar! Men allt annat stickade jag medan jag var där!

Dagen till ära fick vi smörgåstårta till fikat, och vår cirkelledare hade beställt en vegetarisk och glutenfri liten smörgåstårta till mig! :o) Det var mycket uppskattat kan jag säga! Mums!

Från och med nu kommer jag få sticka på egen hand. Men det tror jag faktiskt att jag kommer fortsätta göra, även om jag kanske inte kommer sticka lika ofta och mycket utan draghjälpen från stickcaféet och alla underbara deltagare! Men jag har ju faktiskt fått lite "blodad tand" nu, och jag har även garn kvar till typ 4 - 5 disktrasor till! Och sen finns det mer garn att köpa...! :P
Det blir nog bra ska ni se!! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: