Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 24 juli 2010

Dagen efter kvällen före

Som alldeles för ofta så var jag uppe och nattsuddade natten till idag.
Efter jag kommit hem från bion (Åh va bra filmen var!! Och Jake är sååå snygg!!! *Suck* ;-), så satte jag på datorn och tänkte att jag skulle testa mitt nya headset. Jag har redan använt det till att lyssna på musik, men inatt loggade jag in på skype (= gratis telefoni över internet för er som kanske inte vet) för att kolla om nån var vaken och det var det!!
För några år sen hade vi en utbytesstudent från Taiwan boende hos oss som nu bor i Los Angeles, och hon var online! Vi pratade i nästan 2 timmar!! :D Vi har inte pratat på jättelänge, och till en början var min Engelska lite ringrostig, men det lossnade efter ett tag!!
Jag ÄLSKAR att prata Engelska och är ganska duktig om jag får säga det själv...!! ;-)

Jag vaknade vid 9.30-tiden imorse med ett leende på läpparna; dels för att jag var glad för min trevliga kväll/natt men också för att jag fr o m idag börjar med detox/örtreningskuren. Det känns positivt att göra någonting aktivt för hälsa, vikt och mående!
Jag tror också att när man känner att man unnar sig något bra - även om det kostar en slant - så blir det lättare att hålla sig till det man har bestämt sig!
Hur många gånger har man inte misslyckats för att man bara stretar på och kämpar??
Jag tror det är jätteviktigt - rent mentalt - att man känner att man unnar sig vad än det nu kan vara som får en att må bra!
Så här menar jag: Vi människor är rätt "snåla" av naturen - hur generösa vi än är så vill vi ha valuta för pengarna! Om man då har lagt ner lite möda och/eller pengar på någonting så blir det liksom mera värt och vi ser till att få ut mesta möjliga av det! Håller ni med?
Nu har jag kostat på mig både detoxörttabletterna och allt det där proteinpulvret - och det har kostat en slant kan jag ju säga... men då tror jag att det är större chans att jag verkligen gör mitt bästa för att få ut maximalt med fördelar av det!!
Dessutom har jag ju ytterligare en hake på mig... ER!!! Genom att gå ut med vad jag gör så här offentligt så har jag en större press på mig att se till att lyckas den här gången!! Tack kära läsare!! :D

Vill DU göra denna resa med mig - inte bara genom att läsa om mig här på bloggen, utan att påbörja din egen resa mot bättre hälsa och ekonomi - så tveka inte att höra av dig till mig!!
Det är tillsammans vi skapar och når våra mål!!
Välkommen i teamet!!

Anneli.

Inga kommentarer: