Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 14 mars 2014

Anneli Konsulting

I hela mitt liv - eller åtminstone den delen av mitt liv som jag minns, vilket är från ca 6 års ålder - har jag varit den man kommit till när man har behövt ett råd, prata ut, en axel att gråta mot eller vill bolla idéer. Detta är något jag fått med modersmjölken; min mamma var likadan! Så att lyssna, stödja och vara ett bollplank är en ganska stor del av mig och mitt liv! Inte konstigt att jag utbildade mig till kursledare i Sorgbearbetning! :P
När jag arbetar med Tarotkort jobbar jag lite på samma sätt; jag säger inte att jag spår eller ser mig själv som en spådam - jag coachar och ger stöd, hjälper personen att se på sin situation ur ett annat perspektiv. Jag försöket ta fram det bästa hos mina klienter, ge råd och framförallt stöd att våga ta egna beslut. Inga Tarotkort i världen kan bestämma vad som kommer att hända i någons liv, bara visa på möjligheter eller vad man kanske ska tänka på. Besluten är alltid individens, och det man beslutar kommer att påverka vad som händer i verkligheten - inte Tarotkorten!
Så kom inte till mig om du vill bli "spådd" - det är inte min grej! (Jag kan spå, men tycker att det är lite väl flummigt för min smak och hur som helst så föredrar jag att hjälpa människor på ett mer jordnära och konstruktivt sätt!)
Idag har jag hjälpt på ett helt annat sätt; jag har varit lite av en konsult i Socialt företagande. En bekant ville få information om vad det innebär med Socialt företagande och självklart ställde jag upp, träffade personen och försökte svara på frågor och berätta det jag vet och mina erfarenheter. Kul tycker jag att Socialt företagande sprider sig mer och mer! Här i Avesta har vi ännu bara ett - Södra Dalarnas Serviceteam - men vem vet, snart kanske det finns fler!?!
Så här ser vår logga ut! :D

Jaha mina vänner! Detta får vara allt för idag! I helgen ska jag försöka komma till skott med att ta kort på alla mina koppar och muggar, som efterfrågat! Bilderna kommer på en blogg nära dig!! ;-)

Anneli.

Inga kommentarer: