Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 29 mars 2014

Vi har vår i luften! Var har ni er?

Ja, ni får ursäkta det dåliga skämtet i titeln... Jag kunde inte låta bli en dag som denna! Solen bara vräker ner och vi har 15 grader varmt här i Nyhyttan - i skuggan!! :D Det är dessutom näst intill vindstilla och såå himla skönt ute!
Jag har varit ute på en liten vårpromenad för att försöka fånga in våren i bild!
Jag började på vår egen tomt. Janne har i några dagar sågat ner träd som ska bli till ved när det är kapat, hugget och torkat:
Det ligger mycket påskris här bland det som ska bli ved!

Min favoritbjörk på vår tomt ska INTE huggas ner! Den är så vacker tycker jag! Oavsett om det är på vintern när snön ligger vit på grenarna (som jag tog kort på i vintras), på sommaren när den står i full skrud eller när den som nu står naken i vårsolen
Jag vet inte varför, men jag bara älskar det här trädet! ♥

Katten Teyla som blivit kastrerad får numera springa helt fritt på tomten och man kan verkligen se hur lycklig hon är!
När jag vandrade runt på vår stora tomt kom jag tillslut ner till landen:
Här kommer - tro't eller ej - snart att råda full aktivitet när Janne och hans föräldrar börjar med sådden av allehanda grödor; ärtor, bönor, gurka, vitkål, broccoli, majs, potatis, morötter, lök, blommor mm.

Jag fortsatte min vårpromenad förbi brevlådorna och ut mot "stora vägen" och där tog jag kort på dessa fina "videkissar":
Ok. Man ser inte så mycket på den bilden, så här kommer en annan också:
Och sen kan jag inte låta bli att visa den sista bilden också:
Syns det att vi bor på landet?? ;-)

Ja, det var min vårpromenad i bilder och ord, och det får bli allt för idag! Hoppas ni njuter i solskenet lika mycket som jag!

Anneli.

Inga kommentarer: