Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 21 mars 2014

Kung Bore - vik hädan!

Igår föll stora, mjuka flingor ner från himlen och snön låg i tjocka drivor på marken. Det var snorhalt på vägarna och många av statusarna på facebook vittnade om halkan och svårigheten att ta sig fram.
Idag när jag körde hem från jobbet fanns nästan ingen snö kvar och på en grässluttning lyste det gult av tussilago! Vädret pendlar verkligen mellan hoppa och förtvivlan!

Men fy farao vilken blåst! Jag höll nästan inte på att få igen ytterdörren när jag skulle gå ut i förmiddags för vinden låg på så att dörren bara ville blåsa upp! Tur man har lite muskler..! Men vi kan trots allt tacka blåsten för att snön försvinner så snabbt! (Inget ont som inte har nåt gott med sig!)

Nu har jag ett meddelande till Kung Bore: VIK HÄDAN!! NUUU!! (Och Gumman Tö - var är du?)
Ja, våren vinner nog över vintern vad det lider, och jag läääängtar! :P

En av anledningarna till att jag längtar efter våren extra mycket just nu är för att jag har en fastedag idag, och jag blir så frusen när jag inte äter! Nästa söndag är det precis 1 år sen jag började med 5:2-dieten, men de sista veckorna har jag bara fastat 1 dag i veckan. Det har varit lite för mycket runt omkring mig för att jag lyckats få två fastedagar i veckan att funka. Men jag ska försöka skärpa mig!
En annan dag... Imorgon ska jag åka till Borlänge och träffa Rosali och Åsa! Vi ska träffas på IKEA (det blir första gången jag åker dit!) och vi ska äta lunch och fika där - och förstås gå runt och titta på allt vad de har! Det ska bli kul! :D

En riktigt trevlig helg önskar jag alla mina bloggläsare! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: