Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 27 januari 2016

Äntligen färdig!

För ovanlighetens skull sitter jag i Da House och bloggar! Jag har tagit med min laptop, bryggt mig en kopp kaffe, satt på musik (just nu; "Platinum", av och med Mike Oldfield) och sitter nu här vid vardagsrumsbordet med fingrarna på tangentbordet!

Apropå musik så har Janne och jag väldigt lika musiksmak, men jag är väl lite mer "hard core" hårdrockare än vad han är... och han i sin tur går i gång såå mycket mer på 70-talsmusik än jag gör... Just Mike Oldfield - som i och för sig var verksam även på 70-talet, men inte är det allra minsta hårdrockare - är en artist som jag är mer förtjust i än vad Janne är... och speciellt den här skivan jag spelar nu! Låten "Punkadiddle" är min favoritlåt från den här plattan, för att den är så knasig och jag blir glad av den! Janne har inte så stor förståelse för det kan jag meddela...! :P Bra då att jag kan slinka in hit och spela den hur mycket och hur högt jag vill! :o) Förresten är hela plattan rätt knasig... ;o)

Meeen... Det var ju inte det här jag skulle skriva om egentligen... Jag hade bara tänkt att berätta och visa att bilden med alla snäckorna i min vuxenmålarbok äntligen är färdig:
ÄNTLIGEN!!! De sista snäckorna färglade jag på ren vilja, bara för att bli klar nån gång! (Jag kan vara jäkligt envis på det sättet... också...!) ;o)

När jag börjar färglägga nästa bild är oklart i skrivandes stund. Just nu är det stickning som gäller! Men... Jag skrev ju igår att jag hade fått repa upp en bit för att rätta till en grej och att nu skulle jag banne mig inte repa upp den en gång till. I think I spoke too soon... Jag har stickad en bit mer än halvvägs, men den ser inte riktigt bra ut... det har blivit nåt knasigt mitt i... som att jag tappat en maska och sen råkat få på den åt fel håll eller nåt... Det ser fel ut helt enkelt, och det är alldeles för långt för att jag ska orka sticka baklänges för att rätta till det! Nä, då är det faktiskt lättare att repa upp hela skiten (ursäkta min franska...) och börja om från början! *Suck* Men det blir tredje gången gillt, så då tycker man ju att det borde bli bra! Men kul känns det inte!

Men nu är både kaffet och skivan slut, och jag ska väl göra lite annat än att bara sitta här... Sticka till exempel! ;o) Eller rättare sagt: repa upp, lägga nya maskor och sen sticka! Snacka om pensionärsliv...! :P

Anneli.

Inga kommentarer: