Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 26 januari 2016

Mera stickning

Igår skrev jag att jag trodde att jag skulle bli färdig med den bambudisktrasan jag höll på med och som jag visade en bild på igår, och så rätt jag hade! Precis till kl 20.00 när stick-caféet slutade klippte jag av den sista av trådarna jag hade fäst! Och innan det hade jag förstås stickat några centimeter till, tills jag tyckte att den var färdig!

När jag kom hem började jag genast att lägga upp maskor till en ny disktrasa! Sen stickade jag kanske 12 - 13 varv innan jag såg att nåt hade blivit fel 1½ rad bort. Åååååh! Bara att börja "sticka baklänges" för att försöka rätta till! Men hur jag än gjorde så lyckades jag inte få till det, och till slut blev jag så förbaskad att jag repade upp alltihop och började om från början! Morr!
Men nu har jag kommit en liten bit på den nya iallafall!
Nåt som slog mig när jag såg fotot här ovan var att den nya ser så mycket mindre ut än den som nu är färdig (och som jag kanske kommer att virka på en kant runt - vi får se...) trots att jag lagt upp exakt lika många maskor! Konstigt! Men nu tänker jag banne mig inte repa upp den en gång till - det blir som det blir!

Och apropå stickning, så la en facebookvän ut denna bild på min facebookvägg:
Det var ju bra att veta! Och det visar ju att jag verkligen är på rätt väg i mitt liv! Även om det bara blir massor av disktrasor av mina stickningar...! :P

Anneli.

Inga kommentarer: