Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 22 januari 2016

Gnistrande snö

I mitt liv händer inte så mycket just nu. Jag orkar inte så mycket men försöker hålla humöret uppe ändå! Musik är ett av de bästa sätten att göra det tycker jag, men även att titta på film ibland! Helst ser jag komedier, för att skratta tror jag är livsviktigt - inte bara när man är utbränd, utan för ALLA!

Nåt annat som för mig har varit en riktigt humörhöjare är att det har varit så fantastiskt vackert ute den senaste veckan: solsken på gnistrande, vit snö. Kan det bli så mycket vackrare? Jag har ju tagit en del kort som ni har sett, och idag tog jag ytterligare ett!
Den här björken har jag visat förut här på bloggen vet jag. Det är mitt absoluta favoritträd i hela trädgården! Den kanske inte ser så mycket ut för världen så här på ett foto, men den är så maffigt stor, och... jag bara älskar den!
Egentligen hade jag velat vänta ett par timmar med att ta det här kortet, men det började torna upp sig massa moln på himlen så jag tog det säkra före det osäkra och gick ut och fotade den på en gång! Och - sure enough - nu när det förmodligen hade blivit som finast att fota björken - om solen hade varit framme - så är det helmulet på himlen! Men jag tänkte att det kanske var sista gången att fånga de av snö och sol gnistrade grenarna, för tydligen ska det bli plusgrader i helgen och sen vet man inte hur det blir med kyla, snö och sol.

Janne var med mig ut och fotade, och han tog också några kort med sin kamera, men hur de blev har jag ingen aning om i skrivandes stund, för innan han hann lägga in korten i datorn så var han tvungen att åka in till stan för att handla och hämta Adrian i skolan. Men om nåt av hans foton blev bättre än mitt så kanske jag visar er det i ett annat blogginlägg!

Anneli.

Inga kommentarer: