Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 5 januari 2016

Fääärdig - igen!

Det tog inte så lång tid! Runt ungefär 5 timmar sammanlagt! Och så här blev resultatet:
Kanske inte världssnyggast - ni får ju faktiskt ta i beaktning att jag är ny på det här med stickning - men va fasen! Det är ju en disktrasa!! Hur snygg måste den va, liksom?!?

Trots att jag blivit varnad att bara sticka slätstickning för att det kommer rulla ihop sig i kanterna, så gjorde jag det ändå! Jag kände att det var en tillräcklig utmaning bara att sticka, och hålla reda på om det var aviga eller räta maskor jag höll på med!
Mycket riktigt så rullade kanterna ihop sig! Det blev lite bättre när jag virkade på en kant runt om, men så rak och fin som ni ser på bilden blev den av att jag handtvättade den med lite diskmedel, pressade ut så mycket vatten jag kunde med hjälp av en kökshandduk och sen lade den att torka plant på en torr kökshandduk. Men efter att jag har använt den och jag sköljt ur den och hängt den på tork så är risken stor att kanterna rullar ihop sig igen, men då får det väl vara så!

Jag har fått lite tips på andra sätt att sticka disktrasor som jag ska undersöka lite närmare innan jag påbörjar nästa. Men det får inte vara alltför avancerat, för då kommer jag inte orka eller ens tycka att det är avkopplande och roligt att sticka! Men jag uppdaterar er på hur det går, jag lovar! :o)

Jag avslutar detta blogginlägg med ett mysterium:
Den 12 december berättade jag för er att jag hade köpt mina stickor + 2 virknålar för endast 7 kr på en second hand-butik här i Avesta. Igår, när jag skulle ta fram mina virknålar för att virka på kanten på disktrasan, så såg jag att jag hade 3 virknålar!
What?? Var kom den tredje ifrån?? Jag köpte ju de 2 virknålarna för att jag inte hade nån virknål!
Det enda jag kan komma på som förklarar detta mysterium är att de virknålar jag köpte va en hona och en hane... ;o)
Men det är ändå lite konstigt att deras avkomma redan är längre än båda sina föräldrar...! ;-)

Ok! Nog tok för idag! Nu ska jag ut i köket och göra mig en kopp té!

Anneli.

Inga kommentarer: