Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 21 januari 2016

Som att återse en kär gammal vän!

När jag var ute i Da House i eftermiddags för att elda och meditera så kollade jag igenom mina CD-skivor medan jag väntade på att elden skulle falna så jag kunde stänga spjället. Längst bak hittade jag en CD med Peter Gabriel som jag av nån underlig anledning hade glömt bort; albumet US.
Jag har inte spelat den på flera år och kom inte ihåg vilka låtar som är på den, men tänkte att det antagligen inte var en av mina favoritskivor eftersom den låg gömd längst bak. Istället för att ta på mig mina läsglasögon så att jag kunde se vilka låtar som var på just den här CD:n så bestämde jag mig för att spela den.

Jag kan säga på en gång att jag hade fel! Oj! va jag hade fel! Det här är en av mina älsklingsskivor med Peter Gabriel - jag hade bara glömt bort den!
Eller vad sägs om låtar som t ex: "Steam" och "Diggin in the dirt"?!? Eller min favorit: "Kiss that frog"? Alltså... När "Kiss that frog" kom var jag bara tvungen att brista ut i både dans och sång! :P Det gick inte att sitta still, och inte hålla tyst heller! :o) Jamen lyssna på den! (Alla låttitlar är länkar - bara att klicka på dem!)

När jag ändå är inne på ämnet Peter Gabriel... Låten "Don't Give Up"... alltså.... den är så sjuuukt bra! Och jag skulle byta plats med Kate Bush vilken dag som helst! ;o)

Men nu får det räcka med musik här på bloggen för idag! Men själv kommer jag nog lyssna vidare... fast först blir det lite middagsmat!

Anneli.

Inga kommentarer: