Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 25 januari 2016

Som en karamell

Det var länge sen nu som jag visade vad jag håller på och stickar på! Ja, alltså... det är fortfarande "bara" bambu-disktrasor som gäller; nåt mer avancerat mäktar jag inte med, men det garn jag stickade mina första 3 disktrasor av är ju typ slut, så nu har jag börjat på nytt! :o)

För precis en vecka sen - när jag var på stickcaféet med min språkkompis - så nystade jag upp det gula och det orangea garnerna och började sticka på denna:
Och nu har jag hunnit så här långt! :o)
Jag tycker färgkombinationen är superfin! Nästan lite som en karamell! Jag skulle inte ha nåt emot en kofta i det här stuket, men det skulle jag aldrig orka sticka... Och gult är väl egentligen inte min färg... Jag tycker att jag ser blek ut i det...
Men det här är en disktrasa, och ikväll är det stickcafé igen och kanske, kanske blir jag färdig med denna då! Vi får se!

Anneli.

Inga kommentarer: