Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 21 juni 2016

Bakslag och baktakt

Jag ber om ursäkt, men i förra blogginlägget råkade jag ljuga lite... Eller... inte ljuga precis, för när jag skrev det jag skrev så var det sant. Men sen... sen sket det sig...

Vad pratar jag om? Jo att vara frisk - eller inte frisk...!
När jag vaknade i söndags mådde jag bra, men det stod inte på förrän jag kände att halsontet smög sig på igen. Febern steg också lite, men den otäcka huvudvärken slapp jag tack och lov! Däremot kände jag mig lite yrslig vilket jag tycker är fruktansvärt otrevligt! Bakslag med hälsan med andra ord!
Så sen i söndags har jag mest tagit det lugnt och mått så där lite halvt om halvt kan man säga, men... igår kväll började jag känna mig snorig! Wow! DET var länge sen! Men som jag skrev i fredags så behöver kroppen en utrensning då och då, så det känns rätt Ok! Fast jag blir gärna helt frisk snart, för natten till idag var inte så rolig..! Och nu känns huvudet som uppstoppat av bomull. Tänk; jag hade glömt bort att det var så här det kändes att vara förkyld!

Men trots att jag är så där lite småsjuk så kan jag inte låta bli att öva på trummorna varje dag, vilket för oss till baktakten:
Adrian - som åkte till sina syskon i Stockholm igår - försökte lära sin gamla mamma en ny takt på trummorna innan han åkte. Eller egentligen två nya takter... En i 6-takt och så en variant av "yllemössa" med lite extra slag på baskaggen och baktakt. Det gick inte så bra kan jag säga... Men det skyller jag delvis på att jag inte mår så bra! Men bara delvis... det här med att spela trummor... det ÄR inte lätt! Men sjuuukt kul! :o) Apropå sjuk...! ;o) Hihi...
Hur det ska gå att träna trummor nu när inte Adrian är hemma får vi se... men träna - det kommer jag att göra!

Anneli.

Inga kommentarer: