Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 27 juni 2016

Närgångna hästar

Jag hade en mycket trevlig eftermiddag och kväll hos min kompis Helene igår. Tyvärr är jag så sjuuukt trött hela tiden, så jag känner mig inte som nåt vidare roligt sällskap...

Jag ska försöka hålla det här blogginlägget kort, för jag är fortfarande så totalt och nästan övermäktigt trött. Jag tänkte mest visa några bilder på Helenes hästar som vi var och tittade till, gav vatten och gosade med.

Jag är egentligen rädd för hästar... blev sparkad i huvudet och ryggen av en häst när jag var i 10-årsåldern... Men Helene har hjälpt mig komma över den värsta rädslan med hjälp av sina hästar! :o)

Här kommer några av alla de kort jag tog i hästhagen igår:
Först när vi kom var de långt bort i hagen (jag har beskurit bilden, så det ser mycket närmare ut än det var).
Sen hörde de oss och började gå mot oss. (Också beskuren bild.)
Och kom närmare och närmare... (Den här bilden är helt obeskuren.)
Och rätt vad det var så var de jättenära som ni ser! :o) (Också en helt obeskuren bild.)

Först blev jag lite nervös... men de var alla jättesnälla! Men också jättenyfikna! Innan jag visste ordet av hade jag tre hästar runt om mig - alla med huvudet mot mig! NÄRA!! En av dem hade sitt huvud över min ena axel, en annan nosade på mitt ena öra och den tredje stod bara och tittade på mig! Det var liiite för närgånget för mig, så jag gled försiktigt under huvudet på den ena hästen för att ta mig en bit bort! Puh! :P
När jag fick lite avstånd till hästarna igen så tog jag några kort till, bland annat detta:
Det är Helene som känner igenom en av hästarna så allt är bra. (Och det var det förstås!)
Som ni ser var det inte bara mig de var så där kärvänliga med..! :P Helene får också försöka freda sig lite! Och hon hade bara två hästar runt sig..!! ;o) Hihihi...!

Till sist vill jag lägga in ett foto från idag, nämligen på min frukost! Eller en liten del av den:
Årets första jordgubbar från vårt eget jordgubbsland! :o) Mums! De var precis lika goda som de ser ut!

Men det här får bli allt för idag! Det blev inte ett så kort blogginlägg som jag först tänkte mig..! ;o)

Anneli.

Inga kommentarer: