Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 8 juni 2016

Böljan den blå, åskregn och IT-haveri

Igår hade vi sommarens första åskregn över Nyhyttan och vår vana trogen drog vi ur alla sladdar till datorer och TV:n. Blixten har slagit ner här några gånger och vi vill ju inte riskera att den smäller ner så nära att den slår ut våra elektroniska apparater! Vi är sista huset på linjen, så om blixten slår ner nånstans i närheten så är det vi som får ta smällen! Genom åren har t ex 3 av våra fasta telefoner gått till de sälla jaktmarkerna på grund av blixtnedslag!

När åskan hade dragit förbi och Janne kopplade in alla sladdarna igen visade det sig att nåt hade hänt trots vår försiktighetsåtgärd: varken TV:n eller internet fungerade (men tack-och-lov datorerna)! Och det spelade ingen roll hur Janne än försökte starta om routern och mediaboxen - internet och alla TV-kanalerna var borta. Medan Janne ringde för att fixa hit en servicetekniker gick jag ut till Da House för att måla klart den bilden jag hållit på med rätt länge nu. Och så här blev den:
PUH! Äntligen klar! Den här bilden var inte speciellt rolig att färglägga, det var ju bara blått, blått, blått! Jag var faktiskt lite trött på det...

När jag ändå satt där med min målarbok så tänkte jag att jag skulle kika lite på nästa bild, och detta var vad jag såg:
Åh nej! Ännu flera vågor och ännu mera blått! Men den här bilden går nog snabbare att färglägga än den förra... Fast det är en klen tröst... Ja, ja... Det är ju ingen som tvingar mig att måla den. Och det är ju faktiskt ingen som tvingar mig att använda blåa färger! Vem vet; jag kanske tar fram rebellen i mig och gör regnbågsvågor?!? :P ;o)

Som ni märker - eftersom jag bloggar - så är internet tillbaka. Och TV-kanalerna också! För en stund sen var en servicetekniker här, så nu är livet tillbaka till sina gamla hjulspår igen! Och det betyder förutom att blogga att jag kan kolla mail och facebook igen! Och det är precis vad jag tänker göra nu! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: