Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 28 juni 2016

Vad har jag gjort för att förtjäna det här?

Ni som känner mig irl och ni som varit med här på bloggen ett tag vet säkert att jag är den typen av person som gärna vill fira allt som går att fira, medan min kära man nästan är lite tvärt om... Han tycker mest det är besvärligt om jag bjuder hem nån t ex på hans födelsedag... Och det är samma sak med det här med att ge presenter. Jag tycker att det är kul att både ge och få och tycker att födelsedagar och jul är perfekta tillfällen till det, medan Janne avskyr att känna den pressen och hellre ger presenter till folk när han hittat nåt han tror att personen i fråga blir glad för oavsett vad det är för dag. Jaja... Man får ju va' som man e' när man inte blev som man skulle...! ;o) *Blink, blink*

Iallafall: idag såg Janne extra glad och lite busig ut när han kom in med posten! I handen hade han bland annat två lite tjockare kuvert. Ett var till mig och ett till honom själv.
I mitt kuvert låg 2 CD-skivor:
Men Janne då! Vad har jag gjort för att förtjäna det här? Inget speciellt vad jag vet... Men glad som 17 blev jag! :o)

Den högra CD:n blev jag extra glad för! Den har visserligen typ 16 år på nacken, men hårdrocksgruppen Disturbed har inte funnits så himla länge på min radar. Det är faktiskt först nu i år som jag verkligen har upptäckt och börjat lyssna på dem. Och jag ÄLSKAR dem!!!
Detta är min första CD med Disturbed, och exakt just nu spelas den på hög volym i vardagsrummet där jag sitter! ♥

Den andra CD:n (med hårdrocksbandet Ghost) undrar jag om jag inte redan har och att Janne isåfall har glömt att han redan köpt den till mig... OM jag har den så är den ute i Da House... jag får kolla sen. Men han är så gullig Janne, som inte bara tänker på mig när han ser nåt han vet att jag skulle bli glad för - han köper det också! Det är MIN man det!! ♥

Men han hade ju 2 lite tjockare kuvert med sig in från brevlådan... och det ena var ju till honom..! Vad var det i hans kuvert då? Jo, en av Jannes favoritgrupper (sen tidernas begynnelse, eller åtminstone från nån gång på 70-talet!), nämligen:
En dubbel-CD med SPARKS! :o) Ja, han har lite konstig musiksmak ibland min man, hihihi..! ;o) Men vem minns inte den HÄR låten med dem? Åtminstone om man har åldern inne..! :P

Nu tänkte jag gå ut och sätta mig i solen en stund. Kanske tar jag med mig min stickning så den blir klar nån gång! Det vore ju isåfall en välgärning..!

Anneli.

Inga kommentarer: