Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 13 juni 2016

Den som väntar på nåt gott...

Här händer inte mycket kan jag säga utan att ljuga det allra minsta... Jag är fortfarande sjuuukt trött. Vissa dagar klär jag inte ens på mig utan går runt i nattlinne hela dagen. Idag är en sån dag. Men Janne har bäddat rent i sängen så innan jag går och lägger mig ska jag ta mig ett varmt, härligt bad! Att lägga sig nyduschad/nybadad i rena lakan är bland det bästa som finns! :o)

Inte nog med att jag inte orkar byta nattlinne mot vanliga kläder vissa dagar; det händer även att jag inte går ut på flera dagar på raken ibland... Nu har jag haft 3 sådana dagar...
Men idag var jag bara tvungen att åtminstone ta mig över gräsmattan och in till Da House, för mina stackars krukväxter där inne var i skriande behov av vatten! På min väg in dit passerade jag min lilla Schersminbuske och såg till min glädje att den har blomknoppar:
Det kommer ta ett tag innan de slår ut, men ni vet vad man säger: "Den som väntar på nåt gott..."! Och känner jag mig själv rätt så kommer jag att uppdatera här med ett foto när schersminen blommar! :o) Men det blir då det! Nu blir det soffhäng tills det är dags för mitt bad! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: