Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 24 februari 2012

Farväl Nino!

Idag har vi skjutsat den sista av våra kattungar till Arlanda för vidare transport till Holland!
Han tyckte inte om att åka bil så långt, så vad han tycker om att flyga är nog inte så svårt att gissa...!!
Det var mycket mjauande i bilen - speciellt i början av resan...
sen resignerade han lite.... men kul var det INTE!!
Medan Janne gick in på flygterminalen för att träffa kattköparen så släppte vi ut Nino i bilen så han fick sträcka på sig innan det var dags för nästa etapp, och så att vi fick ta farväl av honom!
Gissa om han tyckte det var skönt att slippa buren en stund!!

Det är första gången vi säljer nån av våra kattungar till utlandet! Vi hoppas att han kommer att få det bra i sitt nya hemland!
De nya ägarna sitter i styrelsen för en av de två kattklubbarna i Holland (Ordförande och Sekreterare) och om allt vill sig väl kommer de att både ställa ut och avla på honom.

Nino blir 6 månader i morgon så han har bott hos oss ovanligt länge!! Jag fattar inte att han var den sista att bli såld, för vi tycker att han var den i särklass finaste kattungen i kullen och hade egentligen velat behålla honom!! Men eftersom vi har hans pappa fertil så skulle det inte funka.
Men vi kommer nog att spara en hankatt efter pappa Totoro när det blir dags att ta honom ur avel - i alla fall om jag får bestämma!! :D

Efter vi varit på Arlanda åkte vi vidare till södra sidan Stockholm för att lämna av bröderna Bus hos storebror Rickard. Adrian och Martin ska stanna en vecka i Stockholm och passa på att träffa sina storasyskon och kusiner under lovet!
Och Janne och jag... vi blir ensamma hemma med 4 katter!! Det ska bli rätt skönt!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: