Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 9 februari 2012

Uppe med tuppen och nere för räkning

Imorse var jag uppe med tuppen för ovanlighetens skull.
Adrian hade sovit över i lokalen med mig och skulle hinna få frukost innan det var dags att springa ner till skolan! Men sen gick jag och lade mig igen för jag var sååå himla trött efter gårdagens firande!
Jag satte om väckarklockan på 10.00, för Katta skulle komma och fika med mig runt lunch nån gång och jag behövde ju komma igång med disken och städningen!

Men först frukosten!! :D
Jag gjorde en omelett med kanel, kardemumma, sukrin och Rysk yoghurt och till det hade jag bär (hallon, jordgubbar och körsbär) som blivit över från igår. MUMS!! :D

Sen tog jag tag i disken! Och det var inte lite disk!! Under dagen har jag diskat i 4 omgångar!!

Efter första omgången disk kom Katta så påpassligt, så då satte vi oss och fikade!
Sen var det dags för en repa på stan. Jag skulle hämta ut medicin på Apoteket och vara på möte på Arbetsförmedlingen. Väl på AF visade det sig att nu blir jag inskriven i Jobb- & Utvecklingsgarantin, och från och med fredagen den 17 februari ska jag börja arbetsträna på nåt som heter SIVA Prio! Men som tur är så får jag fortsätta med vårt Sociala företag parallellt med att vara på SIVA! Samma gäller för kompisen Nettan, som förövrigt också var på mötet på AF och sen följde med Katta och mig tillbaka till lokalen där det blev en fika till!! :P

Ja, sen var det mera disk, och mera disk och sen var det lite mera disk, och sen var det dags att städa! Men då ringde jag hem till Janne och bad honom komma och hjälpa mig!! Jag var helt slut!!
Så, snäll som han är min man, så kom han och hjälpte mig att fälla ihop bord och flytta tillbaka stolar dit där de ska vara, och sen sopade och dammsög han golven så att jag "bara" behövde våtmoppa dem! Om jag var helt slut redan innan, så kan ni bara tänka er vad jag är nu...!!

Och jag är inte riktigt klar än.....! Det sista jag ska göra innan jag kan åka hem är att plocka ihop alla grejer som ska med hem, packa in dem i bilen, diska upp det allra sista, torka av köksbänkarna och vattna blommorna! Om jag fortfarande kan stå upp efter det - ja, då åker jag hem!! Annars så får jag väl vila en stund och sen åka hem - för hem ska jag!!

Sist vill jag visa en bild på den enda blomma jag fick igår:
Jag har ingen aning om vad det är för en växt, men den ser ut som en mini-yuccapalm nästan. Den är så himla söt, och bara ca 2 dm lång!! :D
♥ TACK Michael!! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: