Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 21 maj 2012

Frisk eller...??

Hej go'vänner!!
Vilken strålande härlig dag vi har idag!! 
Häggen som jag har fotat vid flera tillfällen under våren blommar nu så vackert!!
 Det gick så snabbt på slutet; från att de första bladen vågade veckla ut sig tills nu när det står i full blomning!
HALLÅ VÅREN!!! Ha inte så bråttom!!!

Annars så har jag bestämt mig för att vara frisk!! Vilket inte är riktigt sant... Febern och det halsonda är borta men matlusten lyser med sin frånvaro och jag är fortfarande ganska darrig och snurrig...!
MEN: det har sina fördelar att ha varit sjuk!! Jag har gått ner 3,1 kg i vikt!!! :D
(NEJ!! Jag vill INTE höra att det tyvärr förmodligen bara är förlust av vätska och muskler som gjort den viktnedgången!! Jag vägrar att lyssna!!!! *Lalalalalalalalalalala* Det är väl lika bra att bara vara glad åt det så länge det varar!! Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det är MYCKET roligare att vara glad!!!)

En av anledningarna till att jag bestämt mig för att jag nu är frisk är för att idag börjar ju min praktik!! :D
Jag har inte gjort så där himla mycket mer än att försöka sätta mig in i alltihop än så länge, och det kommer nog att ta sin lilla tid...! Jag har lite svårt att koncentrera mig och förstå vad jag läser, så jag får läsa om samma stycke flera gånger innan det landar...!! Det är tur jag är så envis!! :P

En annan anledning till min lite för tidiga friskskrivning är att ikväll kommer de från våran grupp från Handledarutbildningen till oss i våran lokal! Det blir fika med kaffe och mackor och så ska vi göra "läxan" som vi fick när vi träffades senast. Inte för att jag kommer ihåg vad det var, men jag hoppas att nån av de andra gör det..!!
Men... här har jag inte tid att sitta och häcka längre!!
Ska försöka pilla i mig lite mat och åka in till stan och handla och förbereda till de andra kommer! :D

Anneli.

Inga kommentarer: