Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 30 maj 2012

Mys efter hektisk dag

Så här mysigt har jag det just nu - med nyplockade syrener och tända ljus!
Som den skarpögde ser så är jag i lokalen och har så varit sen igår eftermiddags!

Igår träffades Nettan, Katta och jag här några timmar innan cirkeln skulle börja för att Katta helt plötsligt hade fått för sig att hon skulle bjuda Nettan och mig på nåt gott!! Och Nettan och jag var inte så svårövertalade...!! :P Katta bjöd på bär (hallon, blåbär och jordgubbar) med vispad grädde, och vi lät oss väl smaka!! :D

Efter den Mediala utvecklingscirkeln på kvällen sov Katta och jag över här i lokalen. Förmiddagen idag gick åt till att författa ett mail till kommunledningen och förklara vad ett Socialt företag egentligen är och varför kommunen ska hjälpa oss att komma igång, samt att ge förslag på olika arbetsuppgifter vi kan åta oss och som kommunen kan köpa av oss. En inte helt enkel uppgift för oss som aldrig tidigare haft en dialog med "kommunpampar"!! Som tur var fick vi lite insidertips och hjälp ifrån en jättegullig tjej som heter Sofie och jobbar som samhällsplanerare på kommunen.

Eftermiddagen hade jag tänkt vika för mitt praktikjobb, men säg när blir det nånsin som man tänkt sig...?? Precis när jag tänkte sätta igång så kom Adrian som hade slutat tidigt i skolan, och han var hungrig och ville ha mellis...! Sen kom son nr 2, d v s Martin, och så kom Janne som skulle hämta sina söner och SEN... sen var det dags att förbereda inför Handledarutbildningsträffen - den som inte blev av förra onsdagen...!! Men nu blev den äntligen av! Och nu när alla har åkt hem till sitt så blev jag sittandes här och jag tänker inte röra mig ur fläcken!! Jag har bestämt mig för att sova här inatt också, för imorgon SKA jag jobba och så ska jag på utvecklingssamtal med Adrian straxt före lunch, och skolan är ju bara nedför backen från lokalen.

Tänk va bra jag har det!! Jag är så tacksam att jag har lokalen, och jag är så tacksam att jag har min laptop så jag kan sitta här och blogga och jobba! Ja, jag har så mycket att vara tacksam för, och just nu är jag väldigt tacksam att jag har en skön säng att sova i här, för om bara en liten stund tänker jag krypa ner i den!! Gääääsp...!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: