Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 31 maj 2012

Tjolahopp tjolahej!

När det nu vart så att jag aldrig kom igång att jobba igår med mitt praktikarbete så kan jag idag meddela att jag har jag tagit igen det med råge!!! Jobbar jag en enda sekund till så kommer det att börja ryka ur öronen på mig!! (Och kan vi ju inte ha det!!) :P
Att det skulle vara så svårt att få tag på folk kunde jag inte föreställa mig!!
Så här: Förra veckan gjorde jag lite utskick till presumtiva kunder till Eva, och idag var det dags att börja ringa runt till dessa. Sagt och gjort; men av 5 företagare fick jag bara tag i en enda person!! Resten var ute på jobb, satt i möte, hade kundbesök...!! Ja, ni fattar..!! Trots att jag ringde tillbaka ett flertal gånger till samtliga så var de fortfarande upptagna..!!
Så på't igen imorgon alltså!! Plus att jag tänkte göra nya utskick också, och för att göra det så behöver jag ringa runt och ta reda på vem på företaget jag ska skicka det till! Ännu en dag med telefonluren i örat alltså!!

Som om detta inte var nog så har jag pratat i telefonen och mailat en del angående vårt Sociala företag också! Det känns så himla bra nu när jag har mailat iväg det där mailet till kommunen angående arbetsuppgifter som vi kan åta oss! Jag har en så bra känsla; jag bara VET att vi kommer att komma igång nu snart!! Och när vi kommer igång så kommer vi att behöva mer folk - i första hand få in praktikanter, men vi kommer ganska snart att behöva anställa, vilket är väldigt bra för Avesta!! Arbetslösheten är hög här, men vi ämnar dra vårt strå till stacken för att göra nåt åt det!! Och går det här som vi hoppas och tror så kommer vi behöva anställa ganska många!! Tjohoo!!! :D

Om det nu till äventyrs råkar vara nån som tycker att jag tar ut glädjen i förskott så vill jag bara tala om att glädje SKA man ta ut i förskott!! Det värsta som kan hända är att man varit glad i onödan...!! ;-) Och DEN risken är jag villig att ta!! :D

Tjolahopp tjolahej!!

Anneli.

Inga kommentarer: