Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 26 augusti 2012

5 veckor med Bolla ♥

Precis idag har vi haft lilla Bolla hos oss i 5 veckor.
På dessa 5 veckor har jag varit ute på promenader varje dag och faktiskt hunnit märka att jag fått lite bättre flås och blivit lite piggare.
Detta till trots har jag med sorg i hjärtat beslutat mig för att lämna tillbaka henne till Kerstin. Det känns verkligen dubbelt... jag både vill och inte vill ha kvar henne! Men jag är ingen hundmänniska egentligen och Janne vill verkligen inte att vi har hund.
Det jobbigaste med att ha Bolla är att hon har valt mig till sin människa och ingen annan duger. Om Adrian eller Janne ska gå ut med henne så måste de mer eller mindre bära ut henne och ha koppel på henne för att hon ska följa med. Detta gör att jag känner mig väldigt bunden och har ständigt dåligt samvete om jag inte tar med henne överallt...! Om jag t ex går på toa utan att ta med henne så sitter hon och gråter utanför dörren tills jag kommer ut...!! För mig känns det jobbigt att nån är så beroende av mig..!! Och hon förtjänar en matte/husse som verkligen kan ge henne all den närhet hon behöver - och denna matte är inte jag! Så hon får vara hur söt och go och rar som helst, men det funkar tyvärr inte i mitt liv att ha det så. :-( *SUCK*
På onsdag ska jag träffa Kerstin så hon kan få tillbaka Bolla.
Uttrycket "det är med tungt hjärta..." har fått en ny betydelse och förståelse för mig...!

Anneli.

Inga kommentarer: