Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 23 augusti 2012

Surt sa räven

Efter en rätt lusig sommar (vädermässigt) känns det redan som att hösten är här! Alldeles för tidigt om nån frågar vad jag tycker!! "Surt sa räven" apropå rönnbär som det kommer bild på här nedan.
Detta är första sommaren i hela mitt liv som jag inte har badat och simmat i nån sjö!! DET känns konstigt kan jag tala om!! Och tråkigt, eftersom att simma är den enda motionsform som jag verkligen njuter av! Men det är som vanligt bara att göra det bästa av situationen!
Här i Avesta har det regnar mest hela dagen, men mellan regnskurarna när jag var ute en sväng med lilla Bolla så tog jag några kort på hösten!
Korten är tagna utanför lokalen, där jag var för att printa ut 200 foldrar till Nyföretagarcentrum (Södra Dalarnas Serviceteams första riktiga jobb!!! Yey!!)
Rönnbären är redan mogna! Nästan i alla fall!
Blomman på bilden här inunder tror jag kallas för "Blomma för en dag", men den har förmodligen ett "riktigt" namn som jag dock inte har en aning om vilket det är!
Hästkastanj med sin taggiga, oätliga frukt. Synd att dessa kastanjer inte gå att äta, för jag gillar rostade kastanjer!! Mums med smör!!
 Sist men inte minst ett kort på lilla Bolla! ♥ Se så fint hon kan ligga och posera!! :D
Mer än så här blir det inte idag!

Anneli.

Inga kommentarer: