Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 31 augusti 2012

En svindlande tanke

På fina bloggen Be-You-tiful hittade jag nedanstående tänkvärda klokord:

Ask not just for you

When you ask for happiness and a beautiful life, ask not just for you, but for everyone! When you ask for something better, ask not just for you, but for everyone! By all means ask for abundance and health for you, but also ask for it to be given to everyone!
Can you imagine what would happen if seven billion people asked for these things for you?

May the joy be with you!
(I orginalet stod det six billion, men efter som vi nu är sju miljarder människor på denna planet så ändrade jag det i texten).

Fritt översatt av mig blev det så här:

Be inte bara för dig

När du ber om lycka och ett underbart liv, be inte bara för dig själv - be för alla! När du ber om någonting bättre, be inte bara för dig själv – be för alla! Be på alla sätt för överflöd och hälsa för dig – men också att det ska ges till alla andra!
Kan du föreställa dig vad som skulle hända om sju miljarder människor skulle be om dessa saker för dig?

Må lyckan vara med dig!

Tanken svindlar... Tänk om.... Tänk om alla även inkluderade alla andra i sina böner om ett bättre liv... Tänk om vi alltid gjorde det i alla sammanhang när vi önskar att livet vore bättre än det är... Kan ni ens föreställa er hur bra allting skulle kunna bli!?!

Jag vet att det inte är så lätt som att vifta med ett trollspö - men vad är DET för bortförklaring?? 
Vi kan inte skylla på att inte alla kommer att göra så och därför spelar det ingen roll vad jag gör!
Vi är alla ansvariga för alla våra egna handlingar och val, oavsett vad andra gör eller inte gör!
Ju fler som gör någonting ju mer blir gjort, och ju fler ser att saker blir gjorda och blir inspirerade att själva göra nåt och på så sätt sprids allt! Men det börjar med mig! 

Jag önskar er alla ett underbart liv!! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: