Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 24 augusti 2012

Ny uppdatering av SDSt

SDSt = Södra Dalarnas Serviceteam, Socialt företag.

Igår nämnde jag ju som hastigast att jag printat ut 200 foldrar som vårt första "riktiga" uppdrag.
Idag har jag varit i kontakt med Arbetsförmedlingen här i Avesta, och nu börjar det förhoppningsvis hända grejer!! På AF är nu inbokat en informationsmöte där vår mentor Bengt ska informera om Sociala företag i allmänhet och vi ska informera om SDSt i synnerhet. :D
Det är två anledningar till detta:
1. "Ryktet" säger att kommunen ska ha möte nästa vecka om bl a oss och hur de ska stödja vårt igångsättande och existens.
2. En mässa för kvinnliga företagare kommer snart att hållas här i Avesta (minns inte exakt datum) och vi har skrivit ihop ett mässerbjudande till alla utställare så chans finns att vi nu kommer att få ihop lite kopieringsjobb!
Detta innebär att vi kanske äntligen kan sjösätta vårt företag på riktigt och då kommer vi snabbt att behöva bli fler! Så nu är det bara att hålla tummarna för att vi verkligen kommer igång!!
Här är de första info-foldrar som jag gjorde till oss själva. Nu har jag gjort om dem lite, men har ingen bild på de nya så de här fick duga som bild till dagens inlägg!

När det händer nåt mer så lovar jag att berätta för er, men det här är allt för idag! :P

Anneli.

Inga kommentarer: