Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 9 september 2012

En dubbelsäng för mycket - inga problem! :P

Idag har Janne, svärfar och jag hyrt en släpkärra och dragit ner till Stockholm en snabbis. Äldsta dottern Linnéa hade en dubbelsäng för mycket, så vi skulle hämta den åt Martin! Och glad som en lärka är han! :D
Nu har han inte bara "egen" lägenhet (den ute i vår lada) utan även en egen dubbelsäng! Det börjar likna en riktig ungkarlslya!! :P

Själv har jag börjat läsa en bok! Jag behövde ju inte köra - det gjorde Janne - så då passade det ju bra att äntligen försöka ta mig igenom en bok, tänkte jag! Att läsa har alltid varit en av mina favoritsysselsättningar tillsammans med att skriva, men efter att jag blev utbränd för ca 10 - 11 år sen så har jag inte riktigt klarat av att läsa. Jag har varit för trött och inte kunnat koncentrera mig tillräckligt långa stunder i taget för att det ska funka att läsa. :-(
Under resan fram och tillbaka till Stockholm hann jag läsa 151 sidor, men känner både i ögonen och huvudet att det kanske var lite "overkill" så här till att börja med när jag inte har läst på så många år!
Boken jag börjat läsa heter "Babylons stjärna" och är en historisk spänningsroman av en av mina favoritförfattare; Barbara Wood. Hon skriver så himla bra och väver alltid in olika intressanta fakta blandat med fiktion. Jag läste om henne att hon alltid gör omfattande reaserch om det hon hon skriver om och det märks att hon är väldigt påläst! Sånt gillar jag!
På den tiden när jag hade mer tid och framför allt mer ork så kunde jag sluka såna här böcker till frukost höll jag på att säga...!! :P Nä, men på en dag i alla fall (den här boken har drygt 400 sidor), men nu lär det ta liiite längre tid innan jag läst klart den...! Men att jag kommer att läsa ut den råder ingen tvekan om - den är riktigt spännande, även om man redan nu fattar att huvudpersonen kommer att få Mannen med stort M i slutet av boken! :P Men vad kan jag säga... jag gillar böcker med lyckliga slut!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: