Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 24 september 2012

Spännande dagar..

Hallå allihopa!! Nu har jag mycket att berätta!! Jag vet knappt var jag ska börja, men jag tar det väl i kronologisk ordning!
Det betyder att jag berättar om helgen först!
Att vara utan dator var inga problem - jag var sysselsatt hela tiden och fick även en del gjort!
Healingkursen startade kl 10.00 på lördag morgon. Och när jag säger Healingkurs så menar jag Andlig Healing (det finns ju många olika tekniker..).
Vi började dagen med fika/frukost kombinerat med att prata om Healing - vad det är, hur det fungerar, när man kan ge Healing till nån och när man inte kan/får det. Sen mediterade vi ca 40 minuter. Mmmmmm....!! :D Det är bland det bästa som finns att meditera i grupp!! ♥
Sen turades vi om att ge varandra Healing, käkade lunch, gav varandra mer Healing, fikade och gav varandra ännu mer Healing! :D En bra dag med andra ord! :D
Så här såg jag ut efter att jag hade fått Healing:
När de andra hade åkt hem för dagen lagade jag mig lite kvällsmat och läste igenom massa papper om Healing som jag fick när jag gick Healingkurs för Andreas Hindström förut. Och sen tog jag mig i kragen och sydde äntligen de där lakanen som jag har tänkt att sy så länge...!! :P
4 stycken orkade jag sy!! Duktiga jag!! :P Sen sydde jag faktiskt ihop dem till 2 dubbellakan, för jag kom på att vi är i större behov av det än enkellakan! :D

Ja, sen på söndagen så fortsatte Healingkursen på ungefär samma vis som dagen innan med enda skillnaden att vi mediterade i en hel timme! :D När alla åkt hem röjde jag lite och diskade upp innan det var dags för min "PSYCH-K-kompis" Katarina att komma en stund! Vi brukar försöka träffas på söndagarna - antingen för att göra PSYCH-K med varandra eller göra Sorgbearbetning.
När jag kom hem den kvällen var jag supertrött, men kunde förstås inte låta bli att gå ut på facebook en stund innan jag sent omsider kom i säng.

Ja, det var helgen det!! Men nu har det gått en hel måndag också, och det har varit en väldigt spännande måndag ska jag säga!
Den började lugnt med att jag tog sovmorgon och sen ringde några samtal. Men på eftermiddagen hade jag ett "spökjagar-uppdrag" med Katta igen - denna gång hos en kompis i Sala som hade väldigt mycket andlig aktivitet hemma hos sig! Hennes 10-åriga dotter var livrädd för hon både kände av och såg flera olika personer som ingen annan såg och som inte borde vara där! Flickan vågade inte sova i sitt rum, inte gå upp på övervåningen själv och inte ens gå på toa själv, så rädd var hon!
Till sin mamma har hon berättat om sina upplevelser och de personer hon ser, men Katta och jag visste bara precis det jag just skrev här ovan!
Katta och jag gick runt i hela huset och "kände in" den andliga aktiviteten. Jag fick kontakt med 3 personer varav två av dem stämde in på pricken vad dottern berättat för mamman - både hur de såg ut, vad de hade för sig och hur de påverkade henne. Den tredje anden jag fick kontakt med kunde kompisen inte känna igen, men jag kände att han hörde ihop med kompisens sambo, och mycket riktigt så kände han igen mannen och kunde bekräfta det jag sa!
Katta fick också in flera andar, men vi jobbade var för sig så jag vet inte riktigt hur det gick för henne..! Men vi får verkligen hoppas att det blir lugnt i huset nu och att dottern får vara ifred!!

Som om detta inte var spännande nog så hamnade jag på hemvägen bland de första som kom efter att det skett en bilolycka ca 400 meter utanför där jag bor, så jag kunde inte köra ända fram till vårat hus! Räddningskåren, polisen, 4 ambulanser och en kvaddad Volvo stod i vägen!! 4 ungdomar hade färdats i Volvon i på tok för hög fart och inte kunnat svänga i kurvan utan kört rakt in i en rad brevlådor och ett gärdesgårdsstaket. Bilen blev skrot och det var glassplitter över hela vägen! De 4 ungdomarna klarade sig förvånansvärt bra - alla hade tack och lov haft bilbälte - men de fördes till Falu lasarett för observation för säkerhets skull, troligtvis med whiplash-skador.
Det tog ungefär 45 minuter innan jag slutligen kunde köra sista biten hem, men här är jag nu!! PUH!!!

Jag kommer att ta en rejäl sovmorgon även imorgon, det känner jag redan nu att jag kommer behöva! Men sen blir det spännande att se om nån från kommunen hör av sig angående det möte de skulle ha, där bland annat vårat Sociala företags förslag till kommunen skulle avhandlas!!
Herre Jösses!! Hur mycket spänning kan man klara av egentligen??? :P

Ja, det var allt för idag!! På återseende - förhoppningsvis med goda nyheter från Avesta kommun! :D

Anneli.

Inga kommentarer: