Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 16 november 2013

Begravning och hembakad pizza

Idag har Janne och jag varit på begravning. Det var min svärfars syster som begravdes. En fin och stillsam ceremoni med efterföljande smörgåstårta och fika. Trots den sorgliga orsaken till att vi samlats så var det roligt att få träffa Jannes släkt! Det var flera stycken som jag aldrig träffat förut, bl a två kusiner med fruar/sambos.

På väg hem flera timmar senare svängde Janne och jag in på Coop för att handla lite. Adrian har hela veckan tjatat om att vi ska baka pizza, så vi behövde jäst och lite annat för att det skulle kunna bli av! Väl hemma skred vi till verket!
Det bästa med att baka pizza är att man får göra sin egen och ha på det man vill på den! Jag gjorde en konstig pizza med både vanlig ost och ädelost, tomat, paprika, banan och massor av lök! Den blev riktigt god!! :D
Det vart lite deg och riven ost över och av det gjorde jag denna:
Jag kavlade ut degen som man gör när man bakar bullar, men istället för smör och kanel strödde jag på den rivna osten och pudrade över lökpulver och Italiensk salladskrydda! Sen rullade jag ihop den och vek in ändarna ordentligt så inte osten skulle läcka ut och lät det jäsa en stund innan jag gräddade det.
Jag har inte provsmakat ostbrödet än, men jag har gjort liknande bröd förut och det brukar alltid bli gott! :D
Men det här ostbrödet kommer jag att skiva och frysa in, för imorgon tänker jag ta mig en halvfastedag igen och då blir det inte att jag slösar mina 500 kcal på att äta bröd!
Jag orkade förresten bara äta upp halva min pizza, så resten åker in i frysen den med!

Nu blir det film i TV-soffan! På återseende!!

Anneli.

Inga kommentarer: