Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 18 november 2013

Eld och vatten

Så här års brukar jag alltid tända en brasa i min kamin ute i Da House innan deltagarna på min Mediala Utvecklingscirkel kommer. Det är så himla mysigt att komma in i vardagsrummet och se elden spraka så hemtrevligt! Levande eld har fascinerat människor i alla tider och fortsätter alltjämt att göra det! Eld är en riktig stämningshöjare!
När jag satt på min lilla gröna pall framför kaminen och matade in veden så slog det mig att jag satt mitt emellan eld och vatten, för till höger om mig hade jag nämligen en annan stämningshöjare:
min lilla bordsfontän! Den har en liten lampa som lyser genom det porlande vattenfallet, vilket gör att den kastar rörliga skuggor/ljus på väggarna! Hög mysfaktor med andra ord! :D
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Jag ÄLSKAR min lilla lägenhet ute i ladan!
Tack ♥ Pappa ♥ för var det inte för att du skulle flytta hem till oss då för 13 år sen så hade vi aldrig byggt lägenheten! Synd att du bara fick bo där ett år innan du dog! ♥ Men jag vet nog att du kommer och hälsar på och tittar till mig!! :D

Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

Vatten och elektricitet?? Riiiisky business... men vad fint det måste vara med ljuset som bryter fram genom vattnet. Jag har inte sett nån sån förut.

Anneli Sjögren sa...

Vatten och elektricitet - men liiite spänning måste man ju ha här i livet!! ;-)
Skämt åsido: lampan och det elektriska är ordentligt inkapslat för att inte komma i kontakt med vattnet! :D Och Ja! Det är jättefint!!
Att du inte har sett nån sån förut beror bara på att det var alldeles för länge sen du var här!! :P Du vet att du har en stående inbjudan!! ♥

tantista sa...

♥ ♥ ♥ Gulle dej! ♥ ♥ ♥

Anneli Sjögren sa...

♥ ♥ ♥