Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 22 november 2013

Socialt Företagarmässa i ord och bild

Nyss hemkommen från Mässan i Borlänge sitter jag nu i soffan med en stor kopp té och laddar upp alla foton jag knäppte.
Mässan var väldigt givande; mycket information om Socialt företagande och också roligt att träffa alla de andra Sociala företagen i Dalarna och se vad de sysslar med!
Visste ni att det finns hela 16 Arbetsintegrerade Sociala Företag (som är det korrekta namnet) i Dalarna! Och vi = Södra Dalarnas Serviceteam är ett av dem! :D

Här kommer lite bilder på vår monter:
Jag berättade ju igår om att jag skulle göra en fotoutställning vilket jag också gjorde som ni kan se!
Tyvärr blev dessa kort på korten inte så bra eftersom vår monter var mitt emot ett stort fönster och det blänkte hur jag än försökte fota från olika vinklar...!
Men jag hade i alla fall delat upp korten i lite olika kategorier. Här ovan är det kort från ett frukostmöte där vi ordnade en frukostbuffé, och så är det ett kort på några färdiga mackor vi fick i uppdrag att göra till ett möte.
Här ovan är det några foton på hur det ser ut utanför lokalen, vår firmabil och när en av praktikanterna är ute och rastar en hund. Och så vår logga överst! Den måste ju vara med också! :D
Här ovan är två foton från "Guldkanten"; ett uppdrag vi har från Avesta kommun att förgylla livet för pensionärerna på några äldreboenden genom att ta ut dem på promenader, spela spel med dem med mera.
Tog även med ett foto på våra flyers för att visa att vi också kan hjälpa folk med kopiering och utskrifter, samt ett foto på ett uppdrag vi fick i våras att slipa och olja in några utemöbler.
Här ovan tre foton från årets Earth Hour, där kommunen gav oss i uppdrag att baka 250 bullar, koka 250 koppar varm choklad och servera detta till kommuninnevånare som var ute och gick i mörkret, samt sköta två eldtunnor. Det var väldigt uppskattat trots att bullarna nästan hann frysa för att det var så kallt ute!
Här ovan ses Tomas, en av våra nya medarbetare, stå och prata med en av mässbesökarna som tittar på förkläden och virkade disktrasor som några av medarbetarna tillverkar. På bordet finns också en jättefin väska och en poncho som vi också sytt i lokalen! (Det som hänger på skärmen är också en poncho.)
Sist ett foto på Tomas och mig när vi står vid vår monter! :P (Jösses va kort jag ser ut!! Men det KAN bero på att jag ÄR kort..!! ;-) Endast 1,56 i strumplästen!!)

Jaha folkens! Det var allt för idag!

Anneli.

Inga kommentarer: