Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 12 november 2013

Sjutton

För ett tag sen så skrev jag om att jag får mycket spamkommentarer efter att jag tog bort ordkontrollen för att underlätta för er som vill kommentera. Tack och lov hamnar 99 % i skräppostfiltret, men det känns lite jobbigt ändå...
Rekordet då (3/10-13) var 18 fejk-kommentarer på ett dygn, men idag är det rekordet slaget; jag hade fått inte mindre än 17 stycken på under 10 timmar!!
Ja ja... det är tydligen sånt man får leva med...!

Som jag skrev igår så har jag bakat saffransbullar även idag, och idag har jag INTE fastat utan faktiskt smakat ett par bullar, och herre jösses va goda de var!! Och detta trots att jag höll på att glömma att ha i sockret, så att jag fick knåda in det efter att alla andra ingredienser redan var i..! (Så kan det gå när man pratar och försöker följa ett recept samtidigt..!!) Nåja, en vetedeg blir ju bara bättre av att bli ordentligt knådad och sockret löste upp sig ordentligt så min lilla (nästan) miss var inget som märktes på slutresultatet! :P *Puh*
Så nu ligger det 12 påsar bullar i frysen och väntar på att det ska bli den 4 december och Öppet Hus!! :D
Förresten ligger det inte bara bullar i frysen! Nä, bullarna har gott sällskap av Mjuka pepparkakor och Kardemummakakor också, och mer ska det bli!! Imorgon ska det bakas hela dagen på jobbet, så ni kan tro att det kommer lukta gott i lokalen! :D

Tur att det inte bara är jag som bakar! Det är Nettan och några av våra praktikanter som har bakat det mesta faktiskt! Äras den som äras bör! :D

Anneli.

Inga kommentarer: