Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 9 november 2013

Nästan mormor

Det föds fler människor än det dör på vårt jordklot, och igår bidrog en av min tvillingsyrras döttrar till att det blev ytterligare en människa på jorden! Egentligen skulle han inte födas förrän i slutet av november, men han hade visst bråttom att få träffa sina föräldrar!! :D
Så nu har Rosali blivit mormor, vilket innebär att jag har blivit bonus-mormor!! :D Tjohoo!! :D
Bilden snodd från facebook.
Lille Didrik väger bara 2,3 kg, är 45 cm lång och är väääldigt söt!! ♥
Jag hoppas på att kunna åka och hälsa på dem imorgon!

Egentligen hade jag tänkt att skriva om något helt annat idag, men när jag satte mig här vid datorn så var det som att hjärnan gick i strejk! Jag kan för mitt liv inte komma på vad det var jag egentligen hade tänkt skriva om!! *Hjärnsläpp Totalus*
Nåja, jag kommer väl på det så småningom och får skriva om det då istället!! :P

Nu ser jag att klockan redan är över midnatt, vilket i praktiken innebär att när jag skriver "igår" så menar jag i förrgår och när jag skriver "i morgon" så menar jag idag!! :P Bara så vi är på det klara med det!! ;-)

Denna helg hade jag - förutom att förhoppningsvis hälsa på det nya lilla miraklet Didrik och hans föräldrar - tänkt att ägna mig åt att baka, så det kanske är bäst att jag börjar "göra kväll" och ser till att komma i säng!!

G'natt allihop!

Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

En sån söt liten en! Och mamman lika söt, hon. Vilket jobb dom just har gjort tillsammans! (Och pappan också, gissar jag.) Grattis!

"...när jag skriver 'i morgon' så menar jag idag!!" - ja men det är väl självklart? Gör inte alla det?! ;)

Anneli Sjögren sa...

Hahaha!! Nä, jag tror inte alla menar det faktiskt..!! :P Kände att jag var tvungen att förtydliga, men jag kanske bara krånglade till det...?!?

Om du med jobb menar själva förlossningen så vart det inte så mycket jobb som förväntat... det blev akut kejsarsnitt.... Barnmorskan märkte att Didrik inte mådde bra där i magen och 16 minuter senare var han ute! Panik och kaos, men allt gick ändå bra till slut!!

tantista sa...

Ja du berättade ju det på annan plats:) ...men jag tänkte ändå att det är ett stort jobb för en bebis att lämna "sin" mage... och att det är ett stort jobb för en mamma och en pappa att låta det ske och att behålla nån sorts sinnesnärvaro genom alltihopa, för bebisens skull... Skönt att allt gick bra till sist! <3

Anneli Sjögren sa...

Ok! Fast jag tänker att en vaginal förlossning är ett hästjobb och att bli upplyft ur mammas mage är mer en chock.... men inte ett jobb på det sättet...!
Säkert även chockartat för föräldrarna när det blir så akut...!
Det riktiga jobbet börjar nu, när bebisen har kommit ut och behöver sina föräldrar för sååå många år framåt i tiden...!!
Vi hälsade förresten på idag...! Bilder kommer om en stund!! :P