Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 1 november 2013

Häxgänget, cheesecake och DSPD

Idag har jag haft veckans 2:a halvfastedag, vilket känns bra efter en dag som igår..!! :P
Vad gjorde jag igår då? Jo ser ni, igår träffade jag "häx-gänget" och vi satt och målade auragrafer och tolkade till varandra (man tolkar på samma sätt som man gör med Tarotkort).
Och så fikade vi...! Kaffe, blandade bär och hemgjord cheesecake! Ja men herre jösses så gott det var!!!! Måste erkänna att det där lilla sista jag tog när jag egentligen bara skulle gå ut med min kopp och tallrik till köket men fick se att det var så mycket cheesecake kvar... ja, det borde jag verkligen INTE ha tagit...!! Munnen ville ha, men inte magen... men munnen vann... till magens stora sorg...! :-/ Så att jag hade planerat in en fastedag idag var helt perfekt!

Igår fick jag också min 2:a behandling med Access Bars av Katta. Mmmm... Det är sååå himla avslappnande och skönt!
I söndags fick jag ju min 1:a Access Bars-behandling (HÄR kan du läsa om det) och efter det har jag känt mig ovanligt "lätt" och glad! Nu efter gårdagens behandling känns det ungefär lika dant - lätt och glatt! :D

Men trött som bara den är jag!! Både i går och idag var jag tvungen att låta mig väckas redan kl 08.00, vilket är tidigt för mig - speciellt med tanke på att jag inte somnar förrän framåt 03.00 - 04.00 på morgonen..! Men det var viktiga möten på jobbet som jag inte ville missa, så då var det bara att pallra sig upp! Men imorgon ska jag ta sovmorgon i alla fall! Det ska bli jätteskönt!

Nu återstår det bara att se när jag kommer i säng... Det lär ju inte bli på den här sidan 12-slaget...! :-/ Jag fattar inte hur man kan gå en hel dag och bara längta efter att få inta horisontalläge, men när klockan börjar närma sig "normal" läggtid - ja DÅ ÄNTLIGEN känner sig fru Sjögren någotsånär vaken...!! *Suck*
Men jag ska försöka komma i säng i skaplig tid för efter två nätter med bara ca 4 - 5 timmars sömn så borde jag ju kunna sova... kan man tycka...! Men det finns inga garantier när man har DSPD/DSPS..!!

Men för att kunna lägga mig i skaplig tid bör jag nog ta och avsluta detta blogginlägg och förbereda mig för det oundvikliga sänggåendet! :P Go'natt!!

Anneli.

PS. Gjorde en jättegod soppa till middag idag! Vill ni ha receptet är det bara att gå in på min "Gröna blogg"! DS.

Inga kommentarer: