Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 4 februari 2016

Åt rätt håll

Generellt sett så tror jag att jag har börjat bli liiite piggare/mindre trött... Inte så att jag egentligen märkt nån skillnad, men häromdagen påpekade Janne att jag  - de gånger jag faktiskt orkat laga "riktig" mat till mig själv - inte längre klagade på att energin inte riktigt räckte till för att äta det jag lagat. Jag har faktiskt varit så trött att jag blundar medan jag tuggar...! True story! :o( Men tydligen har jag inte gjort det på sistone! :o) Förutom igår... igår hade jag en riktigt dålig dag! Jag vaknade med huvudvärk efter att jag sovit superdåligt några nätter, och den förnicklade huvudvärken höll i sig hela dagen! Som tur var hade jag mat kvar sen dagen innan - bara att värma och äta!

Janne hade köpt körsbärstomater till mig som jag var tvungen att ta hand om medan de fortfarande var fina, så fram på eftermiddagen släpade jag mig ut i köket och gjorde ugnstorkade tomater av dem! Vill du veta hur man gör det så är det bara att klicka HÄR så kommer du till min gröna blogg där jag la ut både bild och recept!

Men nu tycker jag att vi fokuserar på att jag har blivit lite piggare!! :o) Det gäller att tänka positivt!!
Förresten, medan jag väntade på att tomaterna skulle torka i ugnen så stickade jag lite. Och mediterade. Jag kan ju tyvärr inte visa er hur jag mediterade... men däremot kan jag visa hur långt jag kommit på min nuvarande bambudisktrasa:
Japp! So far, so good! Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun så jag slipper repa upp en gång till! Tre gånger tycker jag är tre gånger för mycket...!

Förresten - apropå att fokusera på det positiva: natten till idag sov jag som en prinsessa! Jag sov i drygt 9 timmar, och när jag vaknade så var huvudvärken borta! Tjohoo! :o) Så idag har jag varit riktigt pigg (med mina mått mätt)! :o) Jag har t o m äntligen gjort mandelmjölk, som jag tänkt på så länge att jag skulle göra!! Det är stor i min värld! Men nu ska det bara bli bättre och bättre! Det bestämmer jag! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: