Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 27 februari 2016

Konsten att äta med pinnar

Sen jag lärde känna Adalet - ja min språkkompis heter så - så har jag ätit hemma hos henne flera gånger. Varje gång med chopsticks/ätpinnar.
(Bilden ärligen snodd HÄRIFRÅN)

När jag var ung och vacker (nu är jag bara vacker... ;o) så åt jag lite då och då med chopsticks och var ganska duktig på det! Minns en gång när jag var med min dåvarande pojkvän och hans familj på en Kinarestaurang. Vi hade av nån anledning ganska bråttom, så när vår mat kom in och jag valde att äta med pinnar så blev de andra ganska oroliga för att jag skulle sinka dem genom att äta långsamt. Men ack vad de bedrog sig! Jag åt minst lika snabbt som dem! (Jag minns att jag kände mig ganska så stolt!)
Jag var 19 år den gången, och sen dess har jag inte ätit med pinnar så värst många gånger förrän nu. Innan jag träffade Adalet så hade det går flera år sen sist! Men igår fick jag ett nytt tillfälle att träna på att äta med pinnar! Jag var hemma hos Adalet större delen av eftermiddagen och ända till mitt i natten... Adalet lagade jättegod Kinesisk mat till oss, sen hjälpte jag henne med en svenskaläxa och så såg vi lite på TV också. 
Som ni säkert vet går tiden fort när man har roligt, och klockan hann bli 01.55 innan jag började skrapa mina bilrutor för att åka hem! 

Idag... idag är en annan dag... och jag har inte gjort ett vettigt handtag! Jag har bara struttat runt i typ myskläder, smuttandes på en kopp té! :o) Såna dagar är också bra!

Anneli.

Inga kommentarer: