Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 26 februari 2016

En gång åt jag på MAX två gånger...

Ja, nu blir det lite reklam för MAX... inte för att jag egentligen vill göra reklam för dem, utan för att jag inte kan berätta om gårdagen utan att nämna dem...

Som jag ju skrev igår så var Katta, jag och ett par kompisar till, på seans i Köping med det för oss då okända engelska Mediumet Chris Drew.
Jag "snodde" en bild av honom på facebook, och så här ser han ut:
Iallafall; vi hade redan innan vi åkte hemifrån kommit överens om att att vi skulle käka på MAX innan seansen vilket vi också gjorde. MAX har ju numera nya vegetariska alternativ varav jag bara hade smakat Halloumiburgaren. Så den här gången ville jag prova nåt annat. Valet föll på en BBQ Sandwich med glutenfritt bröd. Den här "mackan" är gjord med nåt som heter "Oumpf" vilket är ett sojabaserat köttalternativ för veganer och vegetarianer. Vanligtvis undviker jag ju soja p g a att det inte är bra när man har problem med sköldkörteln (och även för övrigt är en problematiskt gröda p g a hur det odlas o s v), men jag har inte nolltolerans på det (som jag just nu har med gluten), så jag tänkte att det fick gå för den här gången! Som tillbehör valde jag en grönsallad + en bönsallad.
Jag tyckte att det var riktigt gott! Spicy, men inte så att det heta tog alltför mycket överhanden. Och jag var hungrig som en varg, för som vanligt(!) hade jag "glömt" att äta... Jo, lite frukost hade jag fått i mig, men inget mer än så...

Efter att vi ätit åkte vi vidare för att leta reda på Folkets Hus i Köping. Ingen av oss hittade, men Katta som körde, lät inte det hindra henne! Hon manövrerade bilen genom staden som att det var den självklaraste sak i världen, och rätt som det var var vi framme! Hon har en otrolig förmåga att hitta över allt den bruden!! :o)

Det var ganska mycket folk i salen där seansen straxt skulle gå av stapeln. Jag gjorde en snabb överslagsräkning och kom fram till att vi var nånstans mellan 80 - 90 pers som ivrigt(?) väntade på att seansen skulle starta. Och det gjorde den! Katta och jag - som är vana seansdeltagare - var väldigt nyfikna på Mediumets "kvalité", och vi blev inte besvikna! Chris var både träffsäker och rolig! Ungefär runt 8 personer fick kontakt med en avliden vän/släkting under den ca 1½ timme långa seansen, men jag var inte en av dem. Och det är ju så när man går på storseanser att de flesta INTE får nån kontakt... Men mig gjorde det inget! Jag tyckte att det var jätteroligt bara att få vara med och uppleva det hela! Inte bara seansen, utan hela grejen: att komma hemifrån lite, umgås med vänner, käka mat som någon annan har lagat, och så seansen som "grädde på moset"!

På vägen hem efteråt så var Katta sugen på Chili Cheese... och jag var faktiskt lite hungrig igen... så vi åkte tillbaka till MAX... :P Väl där så bestämde jag mig för att prova bönburgaren "Crispy Mexican", och den var faktiskt också god tyckte jag!
Det är himla bra att det numera finns fler alternativ för oss vegetarianer, men hur nyttiga det egentligen är... ja, det kan man ju fråga sig. Jag äter ju helst ekologisk och så "ren" mat som möjligt, och det får man inte på snabbmats-restauranger... Men man blir ju mätt iallafall, och det är ju inte ofta som jag äter ute överhuvudtaget så det får gå - jag överlever! ;o)

Precis kl 23.20 körde jag in min bil (som stått hos Katta under tiden vi var i Köping) i garaget och gick in till vårt hus där en trött och lite orolig make satt och väntade på att jag skulle komma hem!
Så var den dagen och den delen av av min födelsedagspresent över! Och jag känner mig väldigt glad och nöjd! ♥ Tack alla inblandade! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: