Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 9 februari 2016

Efterdyningar...

Här kommer lite mer om min födelsedag igår, för den tog ju inte slut bara för att jag åkte in till stan för att träffa min språkkompis och de andra på stick-caféet!

När jag kom hade alla andra kommit utom just min språkvän, men jag satte mig förstås hos de andra och började sticka medan jag väntade på henne. Och jag behövde inte vänta så länge!

Min språkkompis visste att jag fyllde år, men ingen av de andra... tills språkkompisen stack en bukett blommor under näsan på mig och sa Grattis så att alla såg och hörde det! :P
Då brast de ut i sång: "Ja må hon leva, ja må hon leva..." :o) Och sen stickade vi vidare!
Jag blev klar med min 5:te bambudisktrasa och påbörjade min 6:te! :o)

När jag kom hem igen slängde jag ihop det sista på en liten tårta jag hade förberett under eftermiddagen - glutenfri och med det vanliga sockret utbytt till björksocker och kokossocker.
Men trots att jag hade minskat en hel del på sockret när jag bakade den, så var det så sött så jag höll på att storkna! Och jag fick ganska ont i magen... Men attans va god den var!!
Nä, jag får allt hålla mig till söta saker som man tittar på men inte äter! Blommor... kattungar... mina barn... Det får jag iallafall inte ont i magen av! ;o)

Anneli.

Inga kommentarer: