Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 18 februari 2016

Tjohoo vilket fynd!

Fram till idag har jag haft min laptop på vardagsrumsbordet och suttit i soffan när jag bloggat, suttit på facebook, kollat mail och allt annat jag gör på/med min dator. Det har haft både fördelar och nackdelar. Fördelarna har varit att jag kunnat sitta bredvid min käre make och kunnat se på TV samtidigt som jag t ex bloggar eller kollar mail. Nackdelarna har varit att vardagsrumsbordet alltid varit belamrat och att arbetsställningen för mig inte varit den bästa...

Men idag tog jag mig i kragen och följde med Janne när han åkte in till stan, och medan han gjorde några tråkiga ärenden gick jag runt och kollade på utbudet i en av Avestas Second Hand-butiker. Helt plötsligt så såg jag den! Den var inte särskilt snygg, men hade precis rätt mått för ändamålet! När jag frågade om priset blev svaret 75 kronor. Som hittat! :o)

Vill ni veta vad jag köpt? Jo, jag köpte ett litet smalt bord som förmodligen har stått på nåt kontor nånstans, och det är perfekt att ha min dator på!
Nu ser den här hörnan av vardagsrummet ut så här, och till höger i bild ser ni mitt nya databord. Där sitter jag nu på änden av soffan, och jag kan fortfarande se TV:n! :o) Men inte sitta bredvid Janne... :o( Men vardagsrumsbordet är åtminstone obelamrat! :o) Eller som Adrian sa när jag skulle skoja till det och sa att jag hittat ett bord: Va? Har vi ett bord?!? Hahaha!! Han är kul den pojken!!

Sett från soffan ser det ut så här:
Och om vi kommer lite närmare ser det ut så här:
Jaaa!! Jag vet att adventsstjärnan är kvar, men det är så mörkt i den hörnan så tills vi hittar nåt lämpligare/mindre säsongsbetonat så får den vara kvar! ;o)

Ja, nu sitter jag vid min nya dataplats och inser att den har många fördelar - fler än jag först trodde! Förutom att jag fortfarande kan se på TV samtidigt som jag sitter vid datorn och att vardagsrumsbordet inte är belamrat, så kan jag även se ut genom fönstret, min arbetsställning är betydligt bättre och jag sitter inte i vägen för någon! Adrian tycker om att sitta i soffhörnan när han ser på TV, och det kan han fortfarande göra även om jag sitter framför honom! Det är (nästan) helt perfekt! :o) De enda nackdelar jag ser är att jag inte sitter bredvid Janne och att jag inte har nåt ryggstöd. Men jag använde inte ryggstödet så värst mycket när jag satt vid vardagsrumsbordet, så det är inget stort problem! Och jag är ju faktiskt "portabel" - när jag vill kan jag ju bara flytta på mig och sätta mig bredvid Janne eller krypa upp lite längre bak i soffan! Så fördelarna överväger helt klart! Databordet är som ni ser av bilderna till och med tillräckligt långt för att få plats med en kopp té bredvid musmattan, och då är allt som det ska! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: