Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 10 februari 2016

Planering pågår

Som jag skrev i söndags så kommer själva firandet av min födelsedag att ske i helgen; närmare bestämt på lördag, och jag sitter här och planerar vad jag ska bjuda mina gäster på för smaskens när de kommer. Det finns ju hur mycket gott som helst man kan göra! Och trots att jag tänker göra lite nyttigare smaskens och med andra ord helt dissar "vanlig" tårta, bullar och sånt så finns det så många recept jag vill göra! Men jag kan ju inte ha hur mycket smaskens som helst! Det har jag varken råd med eller tid/ork att göra! Så jag sitter här och väljer och vrakar bland alla recept...

Vad säger ni om t ex Raw kladdkaka? Eller varför inte en av alla Raw Cheesecakes-recepten jag har... Eller kanske chokladpaj... eller Raw Chokladtryffeltårta...
Ja, som ni förstår sitter jag här och dreglar bara jag tänker på allt smaskens! Nåt jag nästan är alldeles säker på att jag vill göra är DENNA! (< länk) Den låter ju så sagolikt god!
Bilden har jag "snott"/lånat av Fanny på bloggen Roethlisberger (< Också länk!) Det är inte klokt att nåt som är så pass nyttigt också kan vara så gott! Ja, nu får jag väl i ärlighetens namn erkänna att Fannys Citron- och vit choklad tryffeltårta - alltså den på bilden här ovan - ännu är o-gjord och o-smakad av undertecknad, men det både ser och hör man ju hur fruktansvärt god den  är!!! :P *Dregel*

Imorgon kommer kompisen Helene hit - och kanske min språkkompis också - för att hjälpa mig att göra det av allt smaskens som går att förbereda, så det ser jag verkligen fram emot! Det är alltid mycket roligare att göra saker tillsammans!

Nu ska jag fortsätta leta och välja bland alla mina recept, så får vi se vad det blir! Men jag lovar att fota och visa er vad jag har gjort, men det blir inte förrän tidigast (troligast) på söndag!

Varför inte passa på att prenumerera på bloggen, så missar du inget! Då kommer mina blogginlägg direkt till din inkorg på mailen! Du prenumererar enkelt genom att välja ett av alternativen som du ser uppe i högermarginalen!

Anneli.

Inga kommentarer: