Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 20 februari 2016

Spöken och kamelrock

Nu var det länge sen jag målade i min vuxenmålarbok. Det har varit så mycket med min födelsedag att jag varken har haft tid eller ork. Men idag blev det äntligen av!
Men innan jag visar er vad jag målade, så ska jag bara erkänna apropå min födelsedag, att jag bakade glutenfria tårtbottnar som jag aldrig använde på kalaset - det var tillräckligt mycket smaskens ändå liksom. Men idag fick jag för mig att det var dags att lägga ihop bottnarna till en tårta. Jag orkade inte se dem hånflina åt mig i köket längre, plus att jag hade en 3:a vispgrädde med kort datum i kylen.
Adrian blev jätteglad, för jag gjorde min världsberömda (nja...) Cappuccinotårta! Ta-daa:
Nom, nom, nom!! Eftersom det bara var Adrian och jag som skulle äta av den så la jag noll och ingen möda på utseendet - det viktigaste är ju trots allt smaken! Och den smakade... :P Och det bästa av allt; det finns kvar av den så vi får tårta imorgon också! :o)

Men nu ska jag visa er vad jag målade, eller mer korrekt; färglade, idag:
En val! :o) Den tog några timmar att göra, men jag hade gott sällskap av bra musik: spöken och kamelrock, eller rättare sagt mina Ghost-skivor och några av Myrath's orientalisk-inspirerade hårdrocksskivor.
Att färglägga bilder anses ju vara meditativt och mindful, men att göra det samtidigt som man lyssnar till den musiken måste väl vara det närmaste man kan komma till att meditera till hårdrock! ;o) But it works for me! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: