Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 13 februari 2016

Liten förhandstitt

Nu har det varit några hektiska dagar! Onsdagen gick ju åt till att planera vilka recept jag ville göra till mitt födelsedagskalas och vad som behövde inhandlas, och torsdagen gick åt till att tillverka 4 av de recept jag hade tänkt göra. Som tur var fick jag hjälp; vid 15-tiden kom kompisen Helene och min språkkompis, och de åkte inte hem förrän vid 21-tiden! Det tar tid att fixa födelsedags-smaskens - fast på den tiden de var här så hann vi både äta middag (som jag hade förberett innan de kom) och ta en kopp té i lugn och ro innan de åkte.

Jag tänkte att jag skulle ge er en liiiten förhandstitt på två av de fyra godsakerna vi tillverkade under eftermiddagen/kvällen:
Raw, ekologisk och fruktansvärt god Lakritsfudge!
Raw, ekologiska Blåbärsbollar, fulla av antioxidanter, järn och vitaminer! En riktig näringsbomb, och sååå himla goda! Bara man inte tror att det är chokladbollar och förväntar sig chokladsmak - då blir man nog förvånad! :P ;o)

Sen gjorde vi LCHF "Snickersbitar" och den där Citron- & vit chokladtryffeltårta jag visade bild på i förra blogginlägget! Den blev jättegod! Mmmm...! (Fast jag skulle hellre kalla den cheesecake...)

Igår gjorde jag ytterligare två "no bake"-skapelser med lite hjälp av Adrian! Vi gjorde "karamellbarer med choklad" och Chokladtryffeltårta! Bilder kommer - antagligen imorgon! Recepten tänkte jag lägga ut på min Gröna blogg, så håll utkik där!

Nä, nu ska jag ut och göra det sista innan gästerna kommer! Over and out för idag!

Anneli.

Inga kommentarer: