Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 6 februari 2011

Bakdag

Hallå i bloggosfären!
Idag har jag bakat LCHF-godkända små kladdkakor i hjärtform + LCHF-godkända marängtårtbottnar! :D
Anledningen är min stundande födelsedag!! :D

Hur får man då såna här godsaker LCHF-godkända?? Jo, kladdkakorna är bakade med mixade mandlar och valnötter istället för mjöl, och Sukrin och Stevia istället för socker. I marängen bytte jag bara ut vanligt socker mot Sukrin och Stevia och gjorde sen som vanlig!! Men jag tog lite minde sött än vad det stod i receptet, för jag har ju vant mig av med "slisk" och klarar inte längre av när nåt smakar för sött. Men det ska bli gott att få något smaskens själv den här gången!
Min förra födelsedag - som var min första sen jag gick över till LCHF - satt jag bara med mitt té medan de andra smaskade i sig av min hemmagjorda tårta, men i år får även jag en tårtbit!! Wohoo!! :D
På tisdag ska jag baka en vanlig kladdkaka till mina gäster, och så blir det en "vanlig" tårta också tänkte jag! Födelsedagen ska firas i lokalen!! Var annars?? :D

Nu väntar sängen! Imorgon ska jag handla allt till kalajset och också träffa kompisen Katta, så det är nog bäst jag får min skönhetssömn! :D

Anneli.

Inga kommentarer: