Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 24 februari 2011

Seans ikväll!! :D

Idag får vi verkligen hoppas att min bil startar, för om några timmar ska jag åka till Sala med några kompisar!! Vi ska på en seans med ett Engelskt Medium som heter Pat Campbell och som jag faktiskt har gått en Mediumkurs för (eller 2... minns inte riktigt...) + varit på ett flertal seanser med! :D Det ska bli jättekul att träffa henne igen!! :D

Hjärtuppdatering:
Igår gjorde jag ett försök att få tag på min hjärtläkare, men hade missat telefontiden med några timmar så jag ringde imorse igen. Det visade sig att han inte kommer tillbaka förrän v 10, men sköterskan jag pratade med sa att en annan läkare ska ringa upp mig istället, men kunde inte säga när.
Typiskt...! Min vanliga läkare har jag liiite förtroende för, men han som ska ringa upp vete fåglar vad jag tycker om...! Jens - som är "min" hjärtläkare vet och förstår/accepterar min motvilja till mediciner och är väldigt tålmodig med mig. Mark - han som ska ringa upp har jag bara träffat en gång och han verkar väl rar och så, men han känner inte mig och vet ingenting om mitt misstroende mot läkare och stora motstånd till traditionell medicin...! Hm... hur ska det här gå...?? Jag som med största sannolikhet behöver en annan medicin än den jag äter nu och vill ju ha den utbytt mot en "snäll", beprövad medicin istället för att (som jag befarar) bli försökskaninn för nått nytt "fantastiskt" preparat...! *Suck*
Nä, nu ska jag inte sitta här och måla faan på väggen... det blir nog bra till slut! Och eftersom jag benhårt tror på att allt har en mening, så måste ju även detta ha en mening - eller hur!?!

Nä, nu ska jag äta nåt och hoppa in i duschen för att göra mig iordning till kvällens seans som jag ser fram emot med spänd förväntan!! :D

Anneli.

Nyaste nytt:
Innan jag hann publicera det här inlägget så ringde Mark the Doctor!!
Han berättade att den medicin jag fått är den bästa med minst biverkningar, men föreslog att jag skulle halvera dosen till jag kommer till Cardiologen i Falun den 3/3 så att tabletterna räcker till dess (de håller på att ta slut och jag vill helst slippa köpa ut nya om jag ändå kanske byter medicin). Om det funkar för hjärtat då förstås!! Minskar dosen gör jag gärna!!! :D Hoppas, hoppas det funkar!
Vidare påstod han att hjärtsvikten var borta tack vare medicinen och att de återstående hjärtklappningarna berodde på nåt annat. Vad kommer de att utreda i Falun.
Jaha...! Jag får väl ge mig till tåls till jag kommer dit, då!! *Dubbel-suck*

Nu: mot duschen!! :D

4 kommentarer:

E. sa...

Oj, skrev en kommentar på detta inlägg, men det kom visst inte fram, för jag missade att fylla i koden...

Skönt att höra att det ordnar sig! Och jag tror som du att allt har en mening... Men jag förstår din oro gällande läkare och om de kommer att förstå dina funderingar kring läkemedel. Har själv upplevt detsamma och det är lätt att stressa upp sig och känna oro för att inte bli förstådd. Jag är också motståndare till och känslig för medicin! Men ibland händer det sådant, som gör att man måste ta det trots allt... Och då uppstår alla frågeställningar!

Är i alla fall säker på att du kommer att finna rätt i medicindjungeln!

KRAM OCH TREVLIG HELG!
/E.

Anneli Sjögren sa...

Tack E för din kommentar och ditt pepp!!
Ja, klart det kommer gå bra - det finns inget annat alternativ!!
Nä, måste man ta medicin så måste man! Jag brukar hålla min hjärtmedicin i handen och ge den healing innan jag sväljer den!! Inte vet jag om det gör nån skillnad - men det gör i alla fall ingen skada!! :D

tantista sa...

Men du är ju för rolig:) Never have I ever before hört talas om nån som ger healing till sin medicin. Men - tro det eller ej - jag tycker faktiskt att det är en bra idé. I kombination med att fråga och tycka och "bråka" och kräva och vara allmänt "besvärlig":)

Anneli Sjögren sa...

Eller hur!?! Så länge det inte gör nån skada så...!! :D Mirakler har ju hänt förr!! ;-)
Jag fick en liten skylt av mamma en gång där det stod: "Jag tror inte på mirakler - jag förlitar mig på dem"!! Jag lever efter det...!! :D