Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 28 februari 2011

Sitter här...

...mitt i natten... igen...! Och jag som ska upp tidigt för att äntligen ha ett möte med en av "kommungubbarna" som kanske kan hjälpa till med våra planer på Socialt företagarkursen!! Det ska bli riktigt spännande att se vad detta möte kan ge!

Tyvärr så mår jag inget vidare...! Hjärtat "fladdrar" och signalerar att det inte mår bra...! Funderar på att ta en hel tablett av min hjärtmedicin igen för att se om det gör nån skillnad...! Det kanske inte var ett så bra råd att börja ta en halv tablett bara...!
Längtar - och bävar - till på torsdag när jag ska upp till cardiologen...! Jag är mycket spänd på vad de kommer att hitta (eller inte hitta) och säga (eller inte säga), men är orolig för undersökningen som - om min läkare här i Avesta har rätt, ska vara riktigt jobbig att genomgå...! Men vi måste ju gå till botten med det här så att jag kan få rätt behandling och bli FRISK!!!
Ja, jag har ju inga direkta förhoppningar om att det läkarna kommer att behandla mig med kommer att göra mig frisk - möjligtvis symptomfri! Men jag ska ju prova de där natur- och homeopatmedlen jag blivit rekommenderad och det hoppas jag mera på än den traditionella sjukvården!

Men nu ropar John Blund på mig igen!! (Vilket tålamod han har den killen, som får vänta på mig var enda kväll nästan...!! ;-)

Anneli.

4 kommentarer:

E. sa...

Haha, John Blund ja! Är du också en nattsuddare;-) Skönt för dig att få en ordentlig utredning... Vet preeeeecis hur det känns att behöva ha kontakt med sjukvården, fast man tror mer på det alternativa och hur det liksom krockar med varandra hela tiden...

Denna kommentar blir nog som ett långt brev, haha!

SVAR FRÅN MIN BLOGG:-)
Jag tror att de kommer att hjälpa dig! Har du besökt en kinesiolog någongång? Finns en här, där jag bor, som är så otroligt duktig och erfaren! Han har hjälpt mig med massor av åkommor och allt han har kommit fram till stämmer... Är så svårt detta, när jag ska försöka förklara för andra hur han genom sig själv testar vad som är bra för mig. Upplevde det senast idag och jag blir så frustrerad över att människor inte förstår! Känner du igen dig?

Angående vikten, så förstår jag att det är jobbigt... Tråkigt med mediciner som hjälper på ett sätt, men förvärrar på andra. Kan verkligen rekommendera Blossom Magazine (som jag prenumererar på!). En helt fantastisk tidning, som bygger på KTA-filosofin, där man anpassar kost, träning och attityd utifrån just den person man är! Helt fantastiskt och så ljuvligt när man mer och mer känner att man hittar rätt för en själv:-) Vill sprida detta till alla på en gång! Vill så gärna att alla ska må bra... Finns risk att det verkar på-prackande;-) Balans i livet är svårt alltså...

Kram till dig!!
/E.

Anneli Sjögren sa...

Ja, jag är en nattsuddare av rang!! :P Försöker gång på gång att ändra det, men faller hela tiden tillbaka...!! Jag verkar vara ett hopplöst fall!! ;-) Stackars John Blund...!! :P
Svar som är som långa brev mottages gärna!! :D
Nej, jag har aldrig besökt en kinesiolog nån gång!! Men jag har blivit rekommenderad av fler att gå till en, så när det blir plus i kassan ska jag försöka ta mig råd!
Jag känner verkligen igen mig i din beskrivning av din frustration över att "ingen" förstår...!
Ang medicin som hjälper det ena men förvärrar det andra, så är det ju för min del verkligen kontraproduktivt att min medicin som ska hjälpa mitt hjärta att slå normalt gör att jag går upp i vikt och det i sin tur förvärrar mina hjärtproblem...!Moment 22 liksom...!
Balans i livet är nog det svåraste!!! Men det du skrev om tidningen Blossom Magazine lät intressant - jag får ta och kolla in den!! :D Tack för tipset!!
Förresten: Ungefär var i Sveriges långa land bor du?? *Nyfiken i en strut*
Kram till dig också!!

Maria sa...

Hej! Jag såg att E skrev om kinesiologi. Jag har kommit på att min kinesiolog är från Avesta-Krylbo. Hon bor där på helgerna och jobbar i Stockholm i veckorna. Angående Blossoms KTA så påminner det mycket om Ayurveda, jag tror hon hämtat inspiration därifrån. Jag har massa gamla nummer hemma, kan ta med dom när jag kommer till dig. kram

Anneli Sjögren sa...

Hej Maria!
Ta jättegärna med dig de där tidningarna!! Va spännande!!
Spännande också att "din" Kinesiolog bor i mina trakter!! :D Tänk om jag rent av vet vem hon är?? Fast såå litet är inte Avesta - så det är nog inte så troligt...!! KRAM!!