Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 24 april 2012

Finns det en mening med allt?

Vad tror ni - finns det verkligen en mening med allt??
Jag tillhör ju dem som faktiskt tror det..! Det är inte alltid man förstår meningen, men nog fasen finns den för det!! Man kanske inte förstår den förrän låååångt efteråt - eller kanske aldrig..!?! Men om man inte förstår den så får man väl skapa sig en mening kanske..!

Varför frågar jag nu det här??
Jo, för att min ena hjärtmedicin höll på att ta slut, så i torsdags gick jag in på Apoteket för att ta ut mer, men det fanns ingen inne. Expediten beställde hem den och den skulle finnas på Apoteket på eftermiddagen dagen efter sa hon.
Fredag eftermiddag skickade jag in Janne att hämta medicinen, men han kom hem utan! Det fanns ingen Sotalol att uppbåda i hela Sverige hade expediten sagt!! Den var restnoterad överallt! Förhoppningsvis skulle de få in en burk på måndag eftermiddag (d v s idag)!
Jag hade 3 tabletter kvar och efter att jag minskade dosen för bara nån vecka sen så ska jag ta 2 tabletter om dagen - 1 på morgonen och en på kvällen - och alltså skulle den inte räcka hela helgen!
What to do, what to do??
Ja, det var inget annat att göra än att strunta i kvällstabletten och bara ta en tablett på morgonen. På så vis räckte de ända till idag och i eftermiddags hade de äntligen fått in en burk som jag fick med mig hem!

MEN: Det "roliga" var att jag inte har märkt nån skillnad!! Jag har inte blivit sämre trots att jag minskat på dosen så drastiskt!!
När jag berättade för expediten på Apoteket att jag tagit så liten dos och funderade på att fortsätta att bara ta en tablett om dagen så blev hon alldeles förskräckt!! Så kunde man ju inte göra...!! Det spelade ingen roll att jag sa att jag inte märkt nån skillnad, hon tyckte absolut att jag skulle följa doktorns rekommendationer!
Hon sa att den bara räcker ett halvt dygn och därför ska man ta den 2 ggr om dagen.
"Aha"! tänkte jag...!!! "Bra att veta!! Jag delar på tabletterna och tar en halv tablett på morgonen och en halv på kvällen..."!! (Men jag sa inget till expediten...!!). :P

Sagt och gjort!! Nu ikväll tog jag bara en halv tablett. Den andra halvan tar jag imorgon bitti!
Jag tror att det var nån mening med att medicinen inte gick att få tag på när jag behövde fylla på förrådet; annars hade jag aldrig vågat minska dosen! Och jag tror att det var nån mening med att jag skulle få klart för mig att jag behövde ta medicinen 2 gånger om dagen; för annars kanske det inte hade funkat med så här låg dos i längden!!
Ja... det kanske det inte gör i alla fall - det vet jag ju inte ännu...!! Men eftersom det är den här medicinen som gör mig så extra mycket fruktansvärt trött så är det ju toppen om jag klarar mig på så här liten dos!! Och annars är det ju inte värre än att jag höjer dosen igen!!

Med förhoppning om ett något piggare liv avslutar jag nu det här blogginlägget!! :D
Over and out!!

Anneli.

Inga kommentarer: