Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 30 april 2012

Hallsberg t o r

Jag vet att det är Valborg idag, men jag orkar inte bry mig...!! Trots 10 timmars sömn natten till idag kan jag knappt hålla upp ögonen...!! Till råga på eländet har jag fått hälsporre på högra hälen (ont! Aj aj...!) och jätteont i vänster knä, så jag kan knappt gå!! Inte läge att gå ut och kolla på eldar alltså...!! Grabbarna bryr sig inte heller som tur är!
Men ANNARS är det bra!! :P

Större delen av min vakna tid idag har jag spenderat i en bil. Janne, Martin och jag har varit en vända till Hallsberg - en nätt liten tur på 33 mil!!
I Hallsberg hämtade vi två jättefina Norska Skogkatter som behövde ett nytt hem nu när deras husse ska flytta till Australien! Så nu har de fått ett nytt hem - och Martin har fått två inneboende!! :D
Katterna heter Noah och Emmet och är 2 respektive 1 år.
Jag ska ta kort på dem imorgon och lägga upp här så ni får se de små gosingarna!!

Jag ser genom fönstret att det är släkt i Martins lägenhet. Hoppas de kan sova alla tre!! Det ska bli spännande att få höra hur det gått imorgon!!

Innan jag avslutar det här blogginlägget så måste jag bara få skryta lite om Adrian!! Adrian var ensam hemma medan vi var iväg till Hallsberg. Vi var borta i nästan 7 timmar och så länge har han aldrig varit själv nån gång i sitt snart 13-åriga liv!! När vi kom hem hade han lagat middag till oss och jag såg tecken på att han gjort sig en kopp té (han brukar bara stjäla av mitt té annars)!! Sånt får ett modershjärta att sjunga!! ♥

Anneli.

6 kommentarer:

tantista sa...

En sån där skulle man ha! Ja en pojk som lagar middag åt en alltså! Det var duktigt gjort, tror jag inte jag hade lyckats med i den åldern.

Ser fram emot foto på gosingarna! Hoppas du mår bättre imorgon:(

Anneli Sjögren sa...

Hej tantista!!
Ja ärligt sagt är jag lite förvånad över hur duktig han kan vara när han vill...!! :P Men nu när han har avslöjat sig så kommer jag nog att försöka få honom att bli mer delaktig i matlagningen!! :P

Håll koll!! För alldeles straxt kommer bilder på Noah och Emmet!! :D

(Jo jag mår lite bättre idag! Men det är nåt konstigt med mina ben... har fått så svårt att gå...! Tror att jag samlar på min vätska, så jag ska prova att ta nåt vätskedrivande!)

tantista sa...

Men du milda människa:'( Har det nåt med halveringen att göra? (Av dosen, inte av dig;)

Anneli Sjögren sa...

Jag önskar att jag kunde säga att det har med halveringen av mig att göra..!! :P
Men jag vet inte...! Det KAN teoretiskt ha med halveringen av medicinen att göra, men då tycker jag ju att jag skulle märka att hjärtat mår sämre och det gör jag ju inte...!! Jag är faktiskt förvånad över att inte hjärtat "klagar"!! Jag har ju mer än halverat dosen faktiskt...!

tantista sa...

Men... jag skulle tolka det som att vätskeansamlingen är som hjärtat klagar...

Ja vi har lång halveringstid både du och jag ;)

Anneli Sjögren sa...

Ja så kan det vara tantista...! Men vad jag menade var att hjärtat slår i lagom och jämn takt, men sen kan det vara ansträngt ändå kanske...!!
Vi får se om det ger med sig eller om jag måste uppsöka vården...!!