Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 17 april 2012

Nu blir det spännande...

Med vadå kanske ni undrar..
Jo: imorgon onsdag ska vi ju ha möte med vårat Sociala företag som vanligt, och det som är spännande är att en helt ny bekantskap kommer att introduceras för oss!

För att försöka göra en låååång historia kort så är det som följer:
Arbetsförmedlingen har lovat oss lönebidrag från och med att vi startat företaget. MEN; då får vi inte sitta i styrelsen längre, för enligt chefen för AF här i Avesta så vore det som att anställa sig själv och det tycker hon är oetiskt.
Olagligt är det däremot inte och i t ex aktiebolag är man ofta både anställd och sitter i styrelsen - men det hjälps inte att vi påpekar det - vi får INTE lönebidrag så länge vi sitter i styrelsen!! (Helt sjukt om nån frågar mig...)
Så av ovanstående anledning behöver vi få in minst 2 nya personer i styrelsen så att vi själva kan gå ur. Jag kan ju tala om att det känns helt galet!! Här har vi jobbat i 2 år (ett år kurs + ett år förberedelse och förhandlingar), och så ska vi behöva lämna över makten över vårt eget företag till två främlingar!!!! Sååå jävla sjukt så jag måste svära som ni märkte...!!
Men om det är vad vi måste göra så är det vad vi måste göra, för vi kan ju inte ge upp nu!!!

Vi har blivit rekommenderade två personer varav den ena redan sagt ja och den andra ska träffa oss för första gången nu på mötet. Och OM det är så att vi gillar varandra och tror oss kunna samarbeta och dra åt samma håll så ska vi på årsmötet välja in dessa två och själva kliva ur styrelsen.
Vi får se hur det blir...!!
Fortsättning följer, för nu ska jag ut en snabbis på facebook innan jag går och lägger mig!!

Anneli.

Inga kommentarer: